#deel/0 en getal enz

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonnowagt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
445
Wie kent een handigheid om te voorkomen dat in de tekstvak dit #dedel/0 enz komt te staan.
Er is geen andere mogelijkheid dan dat het tekstvak 0 is
 
Over welk tekstvak heb je het en welke code veroorzaakt de melding?
 
Tekstvak1 Tekstvak2 Tekstvak3
staat op nul = tekstvak3/tekstvak1 345
 
Sorry hoor, maar dit laat dusdanig aan duidelijkheid te wensen over dat ik er niets mee kan. VBA is er voor meerdere producten, dus over welk product gaat dit? Tekstvakken kunnen voorkomen in Bladen, Pagina's en Formulieren en zelfs indirect (InputBox), waar overal weer anders mee omgegaan dient te worden vanuit VBA. De kreet "staat op nul = tekstvak3/tekstvak1 345" zal in VBA direct een syntax fout geven en zegt dus helemaal niks.

Kortom, ik neem aan dat je graag een goed antwoord wil hebben. Wees dan specifiek. Plaats een voorbeeld document en/of laat je code zien waar het mis gaat. Op deze manier kan niemand er iets anders mee dan speculeren. En dat zou jammer zijn, want er zijn hier genoeg helpers die je direct van een correct antwoord kunnen voorzien om het genoemde probleem op te lossen.

De wil om dat te doen is er altijd, bij iedereen die hier helpt. Maar het komen tot een oplossing voor een gemeld probleem vraagt wel duidelijkheid en samenwerking tussen vrager en helper(s). En met duidelijkheid bedoel ik dus ook het uitsluiten van tikfouten in voorbeelden zoals dit: #dedel/0
Die hele melding bestaat niet. Het lijkt triviaal, maar programmeren, in welke taal dan ook, luistert nu eenmaal erg nauw.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan