• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Deel formulier toevoegen afhankelijk van item keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mary201

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2018
Berichten
2
Beste allen,

ik ben geen expert in Excel of VBA, maar ben bezig met een invulbaar formulier. Met de ontwerpmodus en ontwikkelaars info kom ik redelijk ver, maar nu wil ik graag een stuk formulier invullen afhankelijk van een eerder gemaakte keuze in het formulier.

Er is bijvoorbeeld een keuzelijst met 4 opties (in dit geval 4 regelaars). Extra informatie van deze 4 opties staat in een apart tabblad (in dit geval blad3). Afhankelijk van de gekozen optie, wil ik graag een deel van het formulier toevoegen of zichtbaar maken in blad1. Zodat er 1 volledig formulier in blad1 komt om in te vullen. Hoe doe ik dit?

Ter verduidelijking een deel van het formulier bijgesloten, zie onder.

Hoop dat iemand mijn uitdaging aan wil gaan en mij verder wil helpen. Bedankt alvast!

Bekijk bijlage Voorbeeld checklist regelaar v0.xlsm
 
Hallo Mary,

Ik heb een poging gedaan om jouw probleem op te lossen.

Om te beginnen het ik de 4 Regelaars blokken op Blad3 een naam gegeven.
Deze zie je links boven als je bij voorbeeld op Emotron klikt.

De keuzelijst voor regelaar heb ik gekoppeld aan cel G14, waarvan ik d tekstkleur wit gemaakt heb.

Ik heb een serie cellen samen gevoegd in de rijen 36 t/m 58
Met de index functie komt in cel B36 de naam te voorschijn
In kolom W staan de getallen 1 tot en met 22
In rij 59 staan de getallen 0 tot en met 3
Vervolgens een formule gebruikt om de gegevens uit blad 3 op te halen.

Ten slotte wat met de opmaak gedaan.

Ik hoop dat dit helpt.
Bekijk bijlage Voorbeeld checklist regelaar v0.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan