Deel van acces rapport printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotrd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Berichten
4
Voor het vastleggen van medewerkers heb ik met Acces 2007 een database gemaakt.

Hieraan heb ik een formulier en een rapport gehangen. Het idee is dat bij wijziging/in dienst of uit dienst treding voor deze medewerker het rapport geprint wordt. Als ik echter gewoon print komen alle pagina's uit de printer (of ik moet aangeven dat een bepaalde pagina geprint moet worden).

Ik vraag mij of het niet mogelijk is om een knop in het rapport op te nemen om alleen de bovengelegen sectie (detail) af te drukken.
 
Tenzij ik mij sterk vergis, is zoiets niet mogelijk. Je kunt nog wel paginascheidingen in de detailsectie opnemen, en misschien m.b.v. VBA een bepaalde pagina afdrukken, wat je nu handmatig doet.
Ik zou in jouw geval eerder een kopie van het rapport maken en alles eruit slopen wat je voor het deelrapport niet nodig hebt, en het nieuwe rapport een eigen knop geven.
 
Printen vanuit een formulier

Het is wel mogelijk om vanaf een formulier een rapport af te drukken dat alleen de gegevens van dat formulier laat zien.
Je kan dat regelen door de wizard te gebruiken bij het maken van een knop op het formulier.
Dan kan je aangeven dat je alleen een bepaald record wilt afdrukken.
Als je wilt weten hoe het precies moet zoek ik wel even voor je.

SUcces

Wim
 
Uit de oorspronkelijke vraag haal ik, dat je al een rapport voor één persoon kunt afdrukken, maar dat het specifiek gaat om een deel van het sectiedeel. Zie ik dat juist? Want volgens mij is het antwoord van Wim dan niet de juiste richting.
 
Uit de oorspronkelijke vraag haal ik, dat je al een rapport voor één persoon kunt afdrukken, maar dat het specifiek gaat om een deel van het sectiedeel. Zie ik dat juist? Want volgens mij is het antwoord van Wim dan niet de juiste richting.


Laten we het mee maken
 
Heren,

Bedankt voor de reactie. Ik ga er mee aan de slag en laat het nog weten.

Mogelijk dat ik inderdaad naar VBA moet "uitwijken"
 
Als je vraag is opgelost ze hem ook neven op opgelost (rechts onderaan).

Wim
 
Zoals Wim voorstelde heb ik in het formulier een knop voor afdrukken toegevoegd en inderdaad print ik nu alleen het betrokken formulier/rapport.

Bedankt voor de oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan