Defragmentatie vraag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
238
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik dit in de goede catagorie zet, mocht dat niet zo zijn, dan mijn excuses daarvoor!

Ik heb namelijk een vraag over Defragmentatie.
Ik Defragmenteer iedere dag wel een keertje mijn harde schijf, maar toch krijg ik niet alle blokjes aaneengesloten en er zijn ook paarse blokjes bij die betekenen dat ze "locked" zijn.
Ik gebruik TuneUp Drive Defrag van TuneUp Utilities 2008 en werkt echt super, maar hoe krijg ik toch alles aaneengesloten?

Alvast bedankt voor alle hulp en advies mocht ik die hierover krijgen!
 
Kan niet! Je kan defragmenteren wat je wil. Als je mij zou vragen waarom denk ik dat het windows bestanden zijn die belangrijk zijn.
 
maar hoe krijg ik toch alles aaneengesloten?
Mogelijk heeft Microsoft deze vraag ook al een paar miljoen keren gehad, wellicht dat ze dáárom in Vista de grafische weergave van defragmentatie hebben weggelaten.
 
Wat TuneUp Drive Defrag precies voor je kan doen weet ik niet maar standaard wordt het wisselbestand niet gedefragmenteerd. Hiervoor zou je het even moeten uitschakelen en opnieuw opstarten. defragmenteren en weer in moeten schakelen. Volgens mij komt het dan wel achteraan te staan. Defragmenteer je ook in veilige modus? Meer kun je volgens mij niet doen behalve een ander programma gebruiken want ze hebben allemaal een andere benadering en je zou wat minder vaak kunnen defragmenteren. :D

Sommige bestanden kunnen niet verplaatst worden. Hiervan ken ik zo snel geen voorbeelden maar het zal wel nut hebben. Ik denk dat die beter benaderd kunnen worden door het programma als bekend is waar ze staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan