Dell Vostro 1510 crasht bij installeren videodriver

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald89

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
2.768
Beste allen,

Ik zit met het volgende probleem: mijn broer heeft een Dell Vostro 1510 laptop overgekocht van een vriend. Deze draait af-fabriek op Vista, maar XP wordt ook ondersteund en Dell levert zelfs alle drivers keurignetjes aan via de website.
Alles installeert dan ook uitstekend (zowel drivers als via Windows Update), behalve de videodriver voor de nVidia 8400M-GS grafische chip.
De vriend wil hem overigens niet terugnemen, hij heeft er nooit problemen mee gehad.

Op het moment dat ik deze wil installeren op de laptop crasht het hele systeem en laat het beeldscherm alleen nog maar mooie blokjes zien, maar niets leesbaars. Het enige wat er dan nog mogelijk is, is een recovery naar een eerder punt, dan doet alles het weer.

Waar gaat het precies fout?
Het laatste wat er te zien is, is het scherm dat zegt 'Welkom bij Windows XP' of iets dergelijks. Het bureaublad verschijnt niet.
Het BIOS is te zien, evenals het laadscherm van XP (logo + bewegend balkje), daarna gaat het fout en is het opnieuw opstarten geblazen, en een recovery uitvoeren.

Wat hebben we al geprobeerd?
Zowel de drivers van nvidia.com, dell.com als via Driver Detective geprobeerd te installeren. Altijd hetzelfde resultaat, helaas. Op internet ook niets anders kunnen vinden, Dell geeft niet thuis.

In de bijlage een foto van het scherm wat naar voren komt.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en/of weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt voor de moeite en antwoorden!

Ronald

Edit, wat systeeminformatie gevonden m.b.t. PC Wizard:
CPU: Intel Core 2 Duo T5870, 2.00 GHz
RAM: 3 GB DDR2 667 MHz
Moederbord: Dell 0G914C
Chipset: Intel GM965

XP is volledig geüpdate.
Het vreemde is dat de grafische kaart ook niet herkend wordt. Zowel PC Wizard als Windows zelf (via run - dxdiag) geven hier geen informatie!
 

Bijlagen

  • Afbeelding052.jpg
    Afbeelding052.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Video

Probeer de driver van vista eens te installeren. Maar dan op de volgende manier

1. Drivers uitpakken (bestand openen en naar de harde schijf laten uitpakken NIET INSTALLEREN)
2. Klik rechts op deze computer
3. Klik dan op beheren
4. klik dan in de linkerbalk op Hardware
5. Dan krijg je in her rechter venster al je hardware apparaten Klik dan op de video kaart
6. Dan rechts klikken op de video kaart en driver update.
7. nu zal hij een wizzard starten.
8. Zeg dat je de driver zelf wilt selecteren
9. Ga naar de map waar je de Driver hebt uitgepakt.
10. Nu zal hij de driver gaan installeren.
11. Herstart de pc en kijk of hij het nu wel goed doet.
 
Via apparaatbeheer stuurprogramma bij laten werken, software zelf kiezen aangeklikt en gekozen voor hardwaretype Beeldschermadapters. Er staan in de map met de uitgepakte driver (voor Vista) twee .inf bestanden, geen van beide werkt. Nog niet opgelost dus...
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je steeds de drivers van de Dell-website of heb je ook die van de Nvidia website zelf geprobeerd?
 
Stond al in mijn originele bericht, ik citeer:

"Wat hebben we al geprobeerd?
Zowel de drivers van nvidia.com, dell.com als via Driver Detective geprobeerd te installeren. Altijd hetzelfde resultaat, helaas. Op internet ook niets anders kunnen vinden, Dell geeft niet thuis."
 
Sorry, had niet goed gelezen. Ook al verouderde drivers geprobeerd?
 
Ja, van de meegeleverde drivers-cd. Maar die geeft hetzelfde probleem, vermoed dus iets met de laptop. Kan het zijn dat de grafische chip los kan schieten? Lijkt me niet, die dingen zitten toch gesoldeerd?
 
Als je zonder drivers nog wel beeld krijgt is dit denk ik niet het geval.
 
Nu geeft ie denk ik beeld via een klein Intel chipje op het moederbord. Ding heeft nu een frequentie van 1 Hz volgens dxdiag.
 
Dat is normaal, wanneer de drivers niet geinstalleerd zijn is de frequentie 1Hz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan