.doc bestanden openen met wordpad

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbies1

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Berichten
24
Sinds kort worden alle .doc bestanden die ik als bijlage in outlook open standaard geopend met wordpad. Ik heb al als standaard opgegeven dat een .doc bestand altijd geopend moet worden met MS Word. Dit helpt niet. Als ik eerst het bestand opsla dan opent het .doc bestand wel met Word. Daarnaast worden .doc bestanden opgeslagen als type "DOC-BESTAND" met een tekentje met een hoofdletter A. Vroeger werden deze als type "Word 2003 bestand" opgeslagen met het tekentje van Word.
Wie o wie heeft een idee hoe dit komt?
 
Ga eens aar windows verkenner> Extra> Mapopties> Bestandtypen> zoek even naar .doc
Verwijder de optie waar bij staat dat wordpad gebruikt wordt om je .doc bestanden te openen.

Dit is gebeurd nadat je "Openen met" per ongeluk wordpad hebt geselecteerd, en een vinkje hebt laten staan "Bestanden van dit type voortaan met dit programma openen" (of iets van gelijke strekking)
 
Bijlagen openen in Outlook met Wordpad

Hallo Paul,
Bedankt voor je reactie maar dit had ik al goed staan. Ik heb het probleem ook alleen bij .doc documenten die als bijlage aan een mail hangen. Deze worden bij mij geopend met Wordpad. Als ik het document eerst opsla en dan open dan wordt wel Word gebruikt.
Wat ik verder vreemd vind is dat al mijn .doc documenten in de verkenner het type "DOC-bestand" hebben en geen een "Microsoft Word 97-03" of iets van die strekking. Tevens staat er ook niet het Word-symbool bij maar een schuine A in een plaatje.
 
Dan blijf ik er toch bij, dat er ten minste 2x de extensie .doc in de lijst voorkomen.

Maak er eens een screenshot van ?!
 
problemen met .doc lezen

Dan blijf ik er toch bij, dat er ten minste 2x de extensie .doc in de lijst voorkomen.

Maak er eens een screenshot van ?!

Hoi Paul,

Een screenshot lukt niet en een bijlage mag maar 100Kb zijn.
 
Maak er een zip van, of plaats em in een word document, of verklein je foto (knip er een stuk uit).
 
Hallo Paul,

Ik heb Microsoft Office (Word eerst verwijderd) opnieuw geïnstalleerd en het probleem is nu verholpen.

Groet,
Rob
 
doc bestanden openen met wordpad

Beste Paul, Ik zie bij windows verkenner nergens extra staan.
Dus hoe kan ik die vervelende Wordpad dan verwijderen?
Ik wil wordpad niet gebruiken om toegezonden bestanden te openen,
dat doet-ie trouwens ook helemaal niet en ik weet ook niet hoe ik een ander programma
moet aanstellen om dat wel te doen.
Ik wil Wordpad gewoon kwijt. Ik gebruik het niet.
Wel destijds viA XP maar nu heb ik windows 7 en is alles anders en soms erg lastig.

Hartelijke groet, Phoenice
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan