• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorverwijzen bij waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

MNlG

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2019
Berichten
13
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar de oplossing om bij een bepaalde waarde de cel ernaast weer te geven in een ander tabblad (zie bijlage).

Het idee is om een aantal vragen te beantwoorden middels een dropdown menu.
Wanneer het antwoord op een vraag C is, moet de vraag die ervoor staat worden gelinkt naar naar de overzichtspagina. Aangezien de vragen op verschillende locaties van toepassing is zou het fijn zijn om dit meteen onder te verdelen.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Locaties+overzicht .xlsx
    11,6 KB · Weergaven: 29
Een optie in bijlage.

Let op: formules zijn matrixfuncties, die moet je afsluiten met Control+Shift+Enter.
 

Bijlagen

  • Locaties+overzicht (AC) .xlsx
    13,4 KB · Weergaven: 24
Thanks!

Het lukt mij echter niet om de formule juist in het originele bestand te krijgen.
Zou je er wellicht nog een keer naar willen kijken met het onderstaande bestandje?

In de overview pagina zie je de verschillende locaties al ingevuld. Hierbij is onderscheid gemaakt tussen de uitgangspunten en werkinstructies.
Daarnaast zou het fijn zijn als niet alleen de vraag (rij B) in de overview te zien is, maar ook het itemnummer (rij A).

Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • Vragen + overview.xlsx
    391,8 KB · Weergaven: 20
Verbaast me niet dat het niet lukt, de opzet lijkt me buitengewoon onhandig. Opmerkingen: (1) Er zijn zoveel items C, dat je met erg veel tussenruimte moet werken want alles kan C zijn... (2) Verder zitten er samengevoegde cellen in waardoor de matrixfunctie niet werkt. (3) Voor elke locatie moet je de formules aanpassen. Kortom: het geheel is niet super gebruiksvriendelijk ... sta je open voor alternatieven eventueel?

Ter demonstratie heb ik desondanks het werkblad "overview" en "locatie 1" aangepast, en de matrixformule erin gezet. De rest mag je zelf mee bezig.
 

Bijlagen

  • Vragen + overview (AC).xlsx
    378,6 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Dank je! '

Uiteraard sta ik open voor alternatieven.
Ik zal je nog wat input geven.

Het idee is om voor iedere locatie een soort interne audit af te nemen. De vragen zijn echter niet gelijk per locatie.
De opzet uit mijn document moet wel zo blijven, dat wil zeggen dat er onderscheid moet zitten tussen de locaties en per locatie de uitgangspunten en werkinstructies.

Het formulier zal in een later stadium worden ingevuld, de data is nog niet beschikbaar.
de C's kan je zien als een tekortkoming waarbij een actie nodig is.
De tekortkomingen komen samen in het overview tabblad, dit moet uiteindelijk een actie en besluitenlijst worden.

Super bedankt voor je hulp!:)
 
Laatst bewerkt:
Ter inspiratie een variant met een platte tabel waarin toch alle informatie van een locatie staat (met een filter erboven zodat je maar 1 locatie hoeft te zien).
Deze tabel kun je vervolgens prima analyseren met een draaitabel.
Bekijk maar eens.
 

Bijlagen

  • Vragen + overview (AC2).xlsx
    23,2 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan