draadllos internetten op een oude pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

berry145

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2014
Berichten
13
Hallo,
Ik wil op mijn acer aspire e560 boven graag wat internetten. Nu had ik gelezen dat dat kon middels een netwerk usb adapter of een netwerkkaart. Ik had het met de wifi usb adapter van een vriend van mij al geprobeerd maar zonder succes. Ik kreeg wel bereik te zien maar dan met een geel wolkje met een uitroepteken erin. Als ik wilde verbinden dan ging dat niet. Ligt dit aan mijn computer of aan de usb adapter? Ik las ook ergens op internet dat er per se een netwerkkabel door mijn kamer zou moeten lopen maar is dat echt nodig aangezien ik ook draadloos kan internetten met mijn telefoon op mijn kamer?

Graag op zo veel mogelijk vragen antwoord,
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Nou, een netwerkkabel lijkt mij niet nodig. Het moet kunnen met een usb-netwerk-adapter. Het feit dat je een geel wolkje krijgt betekent dat er iets niet klopt met je netwerkinstellingen. Hij krijgt waarschijnlijk geen goed ip-adres. Als je op dat ikoontje klikt moet je alle wifi-netwerken in de buurt zien staan in een lijstje. Je eigen netwerk moet daar tussen staan en als je er op klikt moet hij de eerste keer vragen naar het wachtwoord. Is dat gebeurd?
 
Ja dat lukte inderdaad dus ik klikte op dat wolkje en mijn wifi kanaal typte mijn code in maar kreeg een foutmelding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb je dus verbinding met de router, maar er gaat iets mis:
of verkeerd wachtwoord (controleer op de router)
of verkeerde band: De router staat misschien ingesteld op band n en het netwerk-stickje op g, of zoiets. Zet de router op b/g/n, zodat alles ontvangen kan worden.
of de router geeft geen ip-adres uit: DHCP-server moet aan staan.
of de instellingen van het stickje zijn verkeerd: moet op automatisch ip-adres verkrijgen staan.
 
Beste Berry, zoals je ziet heeft mijn collega quotes verwijderd. Als je direct op een antwoord reageert is het niet nodig te quoten, graag hier je aandacht voor in het vervolg :thumb:
 
Oke en hoe kan ik dan de instellingen van een stickje instellen of is dat per stikje verschillend?
 
Bij windows7 gaat het als volgt: klik op het symbooltje in de taakbalk voor het netwerk (met wolkje?) Kies voor netwerkcentrum openen. In het scherm wat dan komt zie je aan de linkerkant Ädapter instellingen wijzigen". Als je daarop klikt krijg je een overzicht van de netwerkverbindingen en daar staat het stickje tussen als een draadloze netwerkverbinding.
Klik er op en je krijgt de status ervan. De eigenschappen ervan krijg je door op "eigenschappen" te klikken. Als je dubbelklikt op "internet protocol versie 4 (TCP/IPv4)" dan kun je zien of hij automatisch een ip-adres krijgt toegewezen. (meestal is dat het geval). Je kunt het zonodig veranderen in een vast ip-adres. Maar dan moet je wel weten wat je doet. Automatisch is verreweg het handigst.

Het kan ook helpen om hem daar uit te schakelen en weer in te schakelen.

Mogelijk heb je een apart stuurprogramma nodig voor het stickje om hem goed te laten werken. (bijgeleverde cd)
 
Laatst bewerkt:
Dus deze computer is wel degelijk te voorzien van draadloos internet. Niet dat als ik een usb wifi adapter heb gekocht het niet werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan