Draairichting animatie in Powerpoint

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Berichten
260
Hallo, ik maak gebruik van de laatste versie van Microsoft office 365 Powerpoint.
Ik ben wat aan het oefenen met animatie binnen Powerpoint. Ik heb nu een cirkel waarvan ik de draairichting wil aanpassen.
Even simpel gezegd: vorm invoegen, animatie toevoegen, keuze voor draaien. Vervolgens klik ik op 'effect instellingen'. Hier zie ik maar een beperkt aantal opties staan (zie schermafbeelding) en beschik ik niet de mogelijkheid om de draairichting te bepalen. Wanneer ik internetfilmpjes raadpleeg (met oudere Powerpoint versies) zie ik dat dit daar vroeger wel stond. Op welke manier kan ik in de huidige versie de draairichting wijzigen naar mijn voorkeur?
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2024-01-20 145149.png
    Schermafbeelding 2024-01-20 145149.png
    657,7 KB · Weergaven: 9
In het plaatje, waar we natuurlijk niets mee kunnen aanvangen of testen
Als je op het pijltje bij Effect opties kiest heb je dan meer mogelijkheden zoals Padrichting omkeren.
 
De reden waarom ik een plaatje had gestuurd, heeft te maken met het feit dat je dan ziet wat ik zie. Als jij met een andere versie van Powerpoint mijn bestandje opent, zie je waarschijnlijk iets anders dan ik zie. Ik heb op het pijltje geklikt, maar daar zie ik alleen 'spaken'. Zie schermafbeelding. Het bestandje zelf kan ik blijkbaar niet meesturen. krijg de melding dat het geen toegestane extensie (.pptx) heeft.Schermafbeelding 2024-01-20 170315.png
 
Dat pptx bestand kun je gezipt hier wel neerzetten......
 
En wat wil je precies bereiken? Ik zie een aantal objecten met een animatie, en inderdaad heeft 'ring2' als effectopties de keuze uit een aantal Spaken. Maar aangezien je een aantal cirkels wilt animeren, heeft draaien toch niet zoveel zin? Zelfs als je ze zou kunnen draaien, zie je het niet.
 
Wat ik uiteindelijk wil bereiken staat in het filmpje waar ik naar verwees: internetfilmpjes .
Maar los van waar ik het voor wil gebruiken, wil ik graag weten waar ik het kan vinden in Powerpoint 365. Ook voor andere situaties.
 
Ik heb de bestanden opgevraagd, en de complete instructie gevonden. Dit moet ook in 365 te maken zijn. Ik kijk er morgen wel even naar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan