• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel en opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sumpie

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Berichten
65
Hallo mede helpmij forummers,

Komt weer een pittige vraag waarschijnlijk een van de laatste omdat ik bijna klaar ben met mijn excel opgaves.

Oke, De bedoeling is als volgt:
Op blad 1 komen per afdeling (dtp,verkoop etc.) een lijst te staan met producten die men kan inkopen.
Als men deze invult heeft en dan op knopje opslaan drukt wordt blad 1 in de rij aantallen gewist zodat ze opnieuw kunnen bestellen,
Op blad 2 wil ik dan dat als ze de producten hebben opgeslagen" daar dus de lijst komt en als ze iets nieuws opslaan wil ik dat deze opslaan gegevens bij elkaar worden opgeteld

VB:
Iemand besteld 2 inktrollen
Volgende dag bestelt deze 3 inktrollen

Dan wil ik dat op blad 2 5 inktrollen komt te staan.
Deze gegevens van blad 2 wil ik dan in mijn draaitabel hebben staan.

En dan nog een vraagje: Is het mogelijk om dan Blad 2 en 3 te beveiligen zodat men er niet zomaar op kan (dus wil niet dat de bestellers blad 2 en 3 zien)
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    17 KB · Weergaven: 28
Hoe kun je klaar zijn met excelopgaven. Ga je met pensioen?:eek:
 
Hahhahaa, nee

Maar heb nu bijna alle excel bestanden die we in het bedrijf op dit moment nodig hebben om verder te kunnen. (ben stagaire hier) Of er moet nog een opdracht komen waar we nieuwe excelsheets voor nodig hebben.

Maar begrijpt iemand de vraag. Het is de bedoeling dat iemand een bestelling wilt maken hij een soort catalogus in excel krijgt. Hier doet hij het aantal producten in. Dan drukt hij op opslaan en worden de aantallen weer wit. Maar op blad 2 komt dan het product te staan met aantallen en totale prijs.
 
Sumpie,

Is dit een goed plan ? Blad 2 loopt vol met bestellingen en waar dient het toe ?
Waar komt de prijs vandaan ? Staat niet op blad 1 ?
Wat doe je met prijswijzigingen ?:eek::eek:

Kortom : Deze vraag roept bij mij veel meer vragen op.
 
en waarom zouden wij gratis voor een bedrijf en haar stagiaire opdrachten maken.
zo leer jij niks en heeft het bedrijf het goed en goedkoop voor elkaar.

daarom een slot.
ben je het er niet mee eens.
hoofdmoderator@helpmij.nl is het mail adres.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan