• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel meerdere tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
2
Ik hou voor mijzelf een huishoudboekje bij in excel en deze wil ik graag optimaliseren met een draaitabel.

Per week hou ik een overzicht bij met de in - en uitgaven, bestaande uit de volgende kolommen
- Datum
- Omschrijving
- Categorie
- vast/variabel
- bijschrijving
- afschrijving
Voor de maand en jaaroverzichten maak ik nu veel gebruik van de som.als functie.
Nu heb ik de draaitabellen ontdekt en dat gaat echt veel makkelijker.

Alleen lukt het mij niet om een draaitabel te maken van een maand, waarbij ik dus 4 a 5 tabellen wil samenvoegen in 1 draaitabel en uiteindelijk een draaitabel van een heel jaar.

Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.

Groeten,

Peter
 
Zonder duidelijk voorbeeldbestand kan daar alleen in algemene zin iets over gezegd worden.
Bij één draaitabel hoort één brontabel. Het is dus zaak om die 4 à 5 tabellen samen te voegen tot één enkele tabel.
 
Bijlage

Het duurde even, maar hierbij een voorbeeld van wat ik graag zou willen doen.
Als voorbeeld heb ik 2 tabellen gemaakt, week 01 en week 02.
onder de tabellen heb ik een draaitabel gemaakt van de bovenstaande tabel week 01 en week 02.

Nu wil ik ook graag een overzicht van beide tabellen in 1 draaitabel, als maandoverzicht.

Elk werkblad is een maand en uiteindelijk maak ik een werkblad met een jaaroverzicht waarop dan een draaitabel komt te staan met een overzicht van alle tabellen.

Is dat mogelijk?


alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,

Peter
 

Bijlagen

  • voorbeeld_2016-06-17.xlsx
    28,8 KB · Weergaven: 57
Nogmaals: voeg de tabellen samen. Dan maak je het jezelf een stuk makkelijker.
Desgewenst kun je een kolom 'week' toevoegen. Excel heeft een functie om het weeknummer te bepalen op basis van de datum.
 
het advies van Timshel in een bestand gegoten
 

Bijlagen

  • voorbeeld_2016-06-17 (hs).xlsx
    44,5 KB · Weergaven: 74
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan