• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel met berekend veld lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Velpon

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2020
Berichten
84
Geacht forum,

Ik heb een draaitabel gemaakt met een berekend veld. Maar de uitkomst van de berekening klopt niet.

Om te zien of door de trainer zijn norm "declarabele uren/week" gehaald zijn deel ik kolom C "Som van Declarabel" door kolom D "Gemiddelde van Norm/week".
In de berekening wordt het gemiddelde niet gepakt.

In kolom G heb ik de correcte uitkomsten gezet, maar dit wil ik graag "IN" de draaitabel hebben.

Kan iemand mij helpen.
 

Bijlagen

  • Urenbeheer.xlsx
    47,5 KB · Weergaven: 27
Hallo,

Misschien zoiets?
Ik weet niet welke versie van excel je gebruikt maar het geheel is gedaan met power query.
 

Bijlagen

  • UrenbeheerPV.xlsx
    90,5 KB · Weergaven: 20
Beste Peter,

Ik werk met MS365
Ik heb nog nooit van Power Query gehoord. Ik ga me er meteen in verdiepen. Eens kijken of ik ook kan maken wat jij deed. Dank je
 
Toch opgelost met gewoon de draaitabel, maar wel vanuit het Power Query voorbeeld.
De belangrijkste aanwijzing is dat ik niet in de draaitabel een som kan delen door een gemiddelde. Dus in de datatabel die deling direct al gemaakt lost deze vraag op.

Dank voor de aanwijzing
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan