• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel min/ max + meerdere waarden in labelfilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste forummers,

Vraag 1:
Van mijn werkblad met data maak ik een draaitabel welke gefilterd moet worden op 2 of meerdere criteria : “eg” en “ef” .
De data lijst wordt langer elke dag.
Kan ik via label filter op veld type van de draaitabel 2 of meerdere criteria opgeven?

labelfilter.JPG


Vraag 2:
Naarmate de datalijst langer wordt wordt ook mijn draaitabel langer. Nu wil ik niet elke keer de range hoeven aan te passen voor aantal posten / laagste / gemiddelde en hoogste.
In kolom G van werkblad ”draai” probeer ik daar een oplossing voor te vinden door het laatst gebruikte rijnummer te vermelden en dan dit via som in G2 te zetten.
Misschien is het houtje touwtje wat ik doe?
Vervolgens zou ik deze waarde willen vermelden in mijn formules van L3 t/m L6.

posten.JPG
formule.JPG

Hoe kan ik dit verwezenlijken?

Friend
 

Bijlagen

  • draaiminmaxlabel.xlsx
    18,8 KB · Weergaven: 36
Maak van je gegevensbereik een echte tabel. Met een extra draaitabel kan je de hoogste, laagste en de gemiddelde waarde ophalen. Met een slicer kan je eenvoudig filteren.
 

Bijlagen

  • draaiminmaxlabel.xlsx
    23,4 KB · Weergaven: 65
VenA,

Hartelijk dank voor je reactie:thumb:

Dat is een andere kijk op de zaak, geen houtje/touwtje, maar met een mooie uitkomst voor beide vragen.

Alleen 1 dingetje, misschien had ik dat beter moeten aangeven in mijn vraagstelling, ik kwam zelf niet verder met de slicers omdat er in het originele bestand achter "eg" en "ef" oplopende getallen staan:

eg_1001
eg_1002
eg_1003
etc

Daarom dacht ik dit misschien via label filter te kunnen oplossen.

Wat is jouw advies of oplossing hoe ik dit kan doen?

Friend
 
Ik denk dat je dan een extra kolom in jouw basistabel moet opnemen.
 
VenA,

Dacht zelf ook aan die extra kolom om de "EG_......" en anderen te kunnen strippen naar EG.

Maar als dat ook jouw oplossing is dan lijkt het mij verstandig om daar voor te gaan.

Hartelijk dank weer voor je advies en oplossingen!

Friend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan