• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel ophalen bij gesloten excel bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liesbeth354

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2017
Berichten
5
Er wordt data uit een database gehaald door PL SQL via een query. Dit gebeurt één keer per maand. Vervolgens heb ik een macro geschreven waardoor er draaitabellen over gezet worden. Het gaat om 6 tabbladen. Dat staat in 'Bestand 1'. Vervolgens heb ik een ander Excel-bestand waarin het jaaroverzicht staat. Dit bestand wordt elke maand bijgewerkt door data uit de query's. Dat jaaroverzicht staat in 'Bestand 2'. In Bestand 2 heb ik draaitabel ophalen formules geschreven en deze werken helemaal goed.

Er ontstaat echter een probleem wanneer ik bestand 2 open heb staan, maar bestand 1 is gesloten. Dan krijg ik overal #VERW! te zien.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
 
niet flauw bedoeld, maar ook bestand 1 openen?

Evt in een macro opnemen dat bij het openen van bestand 2 ook bestand 1 geopend wordt als "alleen lezen"....
 
Laatst bewerkt:
Misschien was mijn beschrijving niet helemaal duidelijk, maar 'Bestand 1' wordt gedurende het jaar meerdere bestanden. Je krijgt dus eigenlijk 'Bestand 1.1' voor januari, 'Bestand 1.2' voor februari, etc. Aan het einde van het jaar zou ik dan twaalf 'Bestanden 1' hebben en maar één 'Bestand 2' voor het jaaroverzicht.
Vervolgens wordt elk kwartaal het jaaroverzicht naar een betreffende afdeling verstuurd. Die afdeling ontvangt alleen 'Bestand 2' en niet al de 'Bestand 1' bestanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan