• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel over meerdere Excel werkboeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrblack99

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
1
Hallo,
ik wil een draaitabel over meerdere werkboeken (dus niet meerdere sheets in 1 werkboek, echt verschillende .xls files). De situatie is als volgt: een team waarin teamleden in een eigen excel werkboek per maand hun gewerkte uren bijhouden, per project en binnen een project per activiteit. De structuur van ieder werkboek is hetzelfde: op iedere rij worden de gegevens ingevuld in achtereenvolgens de kolommen Datum, Project, Activiteit en Aantal uur (zie bijlage Map2.xlsx). Nu heb ik met de Wizard draaitabel en draagrafiek een draaitabel weten te maken, waarbij ik per teamlid een paginaveld heb gedefinieerd. Ik krijg alleen op geen enkele manier de uitsplitsing per teamlid van project met daaronder de activiteiten. Het lukt me wel om die indeling in een draaitabel op 1 werkboek te krijgen: in de bijlage (Map1.xlsx) heb ik deze opgenomen en daarnaast de - met de hand - uitgebreide versie zoals ik die wil hebben. De vraag is dus: hoe doe ik dat met meerdere werkboeken, hopelijk zonder ingewikkelde join queries e/o de data in een Acces database in hoeven te lezen...

Ik maak gebruik van Office 2010.

Alvast dank..
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    15,7 KB · Weergaven: 51
  • Map2.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 41
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan