• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel totaal anders weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisvandenbrink

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2016
Berichten
6
Ik heb een draaitabel gemaakt, de weergegeven data bestaat uit de omzet per product per vestiging.
X as zijn de vestigingen
y as zijn de producten
in het midden staan dan de verschillende omzettotalen.
De gegevens worden gehaald uit een overzicht waarvan per vestiging in een record per product wordt weergegeven hoeveel en voor welke prijs de artikelen zijn verkocht.
Het regeltotaal berekend nu het totaal van de verschillende vestigingen bij elkaar.

Graag zou ik de gemiddelde omzet in plaats van de totale omzet per product van de vestigingen willen zien. Nu is het mogelijk om hiervoor een losse formule naast de draaitabel te plaatsen, maar dat is niet zo'n mooie oplossing. Hebben jullie een suggestie hoe ik het in de draaitabel kan laten berekenen?
 
Dennis,


Je kunt in een draaitabel een 'berekend veld' invoegen.
Echter is me niet helemaal duidelijk waarvan je het gemiddelde wilt berekenen.

Plaats eens een voorbeeld.
dat praat voor ons ook wat makkelijker.


Lambert
 
Dennis,


Je kunt in een draaitabel een 'berekend veld' invoegen.
Echter is me niet helemaal duidelijk waarvan je het gemiddelde wilt berekenen.

Plaats eens een voorbeeld.
dat praat voor ons ook wat makkelijker.


Lambert

Super bedankt voor de tip. Een berekend veld lijkt mijn berekening niet te kunnen maken, maar een berekend item wel.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan, als ik een berekend veld toevoeg loopt het excel overzicht vast. Weet iemand of dat een bekend probleem is. Ik lees op internet wel terug dat het voorkomt, maar wat de oorzaak is en hoe het is op te lossen kan ik dan weer niet terugvinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan