• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel totaal van rij niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

spoonbill

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
3
Hallo,

In het bijgaande voorbeeld krijg ik het totaal van een rij niet te zien terwijl dat bij de opties toch aanstaat. Het totaal van een kolom is wel zichtbaar.

Ik wil dus graag de totalen per persoon ook zien. Omdat ik het ook in een gafiek wil gebruiken wil ik liever geen extra totaal kolom in de bron datatabel zetten anders neemt hij de totalen ook hierin mee.

Wie heeft de gouden tip?

Groet,

Marcel
 

Bijlagen

  • voorbeeld draaitabel 2007.xlsx
    14,2 KB · Weergaven: 314
  • voorbeeld draaitabel 2003.xls
    29,5 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
Bereid de draaitabel uit met één kolom met daarin de totalen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld draaitabel 2007_1.xlsx
    14,7 KB · Weergaven: 288
Niet de oplossing

Was ook mijn oplossing maar als ik nu een grafiek maak van de draaitabel (zie bijlage) dan telt hij alle waardes dubbel omdat hij ook het totaal meeneemt.

Als ik hem weghaal uit de weergave van de grafiek dan zie ik hem in draaitabel ook niet meer.

Ik heb wel een oplossing door een tweede draaitabel te maken en die de grafiek te laten genereren maar dat is met meerdere draaitabellen erg bewerkelijk.

Hopelijk hebben jullie nog andere oplossingen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld draaitabel 2007_2.xlsx
    16,9 KB · Weergaven: 89
Moet je rapportage in procenten of mag het ook absoluut
In dat laatste geval kun je de totalen weergeven met geen kleur.
Hij is er dan wel maar je ziet hem niet.
 

Bijlagen

  • voorbeeld draaitabel 2007_3.xlsx
    17,5 KB · Weergaven: 109
Het probleem zit hem in de brondata. Je hebt die gegevens niet in een correct formaat staan, om de volledige functionaliteit van draaitabellen te benutten.

Bijgevoegd het voorbeeld hoe je brondata moet zijn, en ook de DT op die brondata. Nu zie je zowel rij- als kolomtotalen.
 

Bijlagen

  • data.xlsx
    11 KB · Weergaven: 882
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan