• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabellen blijven zoeken naar verwijderde worksheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Varossieau

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Berichten
49
Hallo Excel-goeroe's

Ik heb een data-bestand en in een andere Excel map vele draaitabellen die op deze data zijn gebaseerd.
Onlangs heb ik wat gewijzigd in het basis data-bestand nl een zoekfunctie naar postcodes, die in een tweede werkblad van het data-bestand, stonden verwijderd en de postcodes hard in het databestand ingevoerd.

Als ik nu de draaitabellen wil verversen dan komen er 7 keer de volgende foutmeldingen als gevolg van het weg zijn van het werkblad:
We can't open the sourcefile ".........Turnover_PostalCode"
Draaitabel error.jpg

Dat is precies het tabblad welke ik heb verwijderd.

In alle draaitabellen heb ik in opties/data: retain data op "none" staan, in alle draaitabellen!
Draaitabel error data retain none.jpg

Wat kan ik nog meer doen?
Wie o wie kan mij helpen, het zou zo "refreshing" zijn om de oplossen te leren kennen.

Kan het ook te maken hebben met enkele grafieken die er nog in staan?
 
Wat staat er in de brongegevens van die draaitabellen?
 
In de database staat bedrijfsgevoelige informatie.
Voornamelijk klantgegevens zoals naw en omzet gegevens.
 
Nee. Ik bedoel de in het keuzemenu van Excel
klik op een draaitabel en dan in het lint: Analyseren/Andere gegevensbron:
DT.JPG
 
Hi Edmoor,

Ik had alle draaitabellen doorgekeken of de juiste database is gekozen.
Nu weer een lijst gedraaid van alle tabellen en ik zie toch nog wat "oude" verwijzingen staan.
Ik ga die nu eerst herstellen en dan refresh ik nogmaals om te zien of de foutmeldingen verminderen of zelfs stoppen.
Toch alvast bedankt voor de tip
Henk
 
Weer even langs alle draaitabellen gegaan.
Alle tabellen kijken nu naar de juiste gegevensbron: "DataOpenErp"

Wat grappig is:
Ik zag in 1 draaitabel dat ik Analyseren/Andere gegevensbron niet kon kiezen, want uitgegrijsd, maar wel "Connection Properties" (sorry mijn Excel is Engels)
Daar zag ik connecties staan naar dat verwijderde tabblad.
Al die verwijzingen heb ik verwijderd en nu is het probleem opgelost.

Nu rijst wel de vraag waarom ik alleen in die éne specifieke draaitabel connection properties kan kiezen.
Wellicht omdat in daar de data naar het Data Model heb gekoppeld? (Olap?) Omdat ik daar een distinct count wilde kunnen toepassen.
 
Als General Manager Plastic Welding and Industrial Process Heat at Leister heb je natuurlijk wel eerst een flinke donatie gedaan aan deze gratis helpdesk? Ook plaatjes bevatten sporen van Privacy gevoelige informatie Henk.
 
Als General Manager Plastic Welding and Industrial Process Heat at Leister heb je natuurlijk wel eerst een flinke donatie gedaan aan deze gratis helpdesk? Ook plaatjes bevatten sporen van Privacy gevoelige informatie Henk.

Gelukkig heb ik persoonlijk niets te verbergen en ben ik vrij te vinden op diverse sites. Kunnen we niet meer tegenhouden.
Ondanks dat ook u een paard blijkbaar niet kan dwingen te drinken is uw boodschap overgekomen. Ik ga eens kijken!
 
Het quoten is niet nodig. Waar ga je naar kijken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan