Dropbox of Onedrive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpiderLord

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2015
Berichten
3
Hallo,

Ik heb al enige informatie opgezocht over de veiligheid van dropbox en onedrive maar vind hier niet veel van terug. Ik gebruik al een paar jaar dropbox maar zou nu overwegen om over te stappen naar onedrive omdat die standaard ingebouwd zit in mijn nieuwe gsm en je hebt standaard meer opslagruimte ( 15 GB ). Ik weet dat dropbox gebruik maakt van 256-bits AES encryptie maar ik vind niets terug over de wijze van coderen die onedrive gebruikt. Mijn vraag is nu, is onedrive even veilig als dropbox ( zowel manier van beveiligen als privacy ) en zouden jullie me aanraden om over te stappen naar onedrive?

Alvast bedankt.
 
Bij welke provider zit je? Een aantal providers bieden ook data-opslag aan, bijvoorbeeld KPN met KPN UP. Dan weet je in ieder geval dat de data niet ergens in Amerika of een of ander obscuur land wordt opgeslagen.
 
Ter Info. Ik las dit wat er over geschreven werd. Maar of ze het waar kunnen maken?

Waarom zouden ze dat niet waar kunnen maken dan? KPN heeft meerdere datacenters (Amsterdam, Almere, omgeving Rotterdam) waar zowel KPN zelf als derden hun servers kunnen plaatsen. KPN heeft meer dan voldoende ruimte (fysiek) om duizenden servers te kunnen herbergen. Als KPN dat garandeert kun je er vanuit gaan dat het ook zo is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan