Dual boot en energiespaarstanden: werkt dat met elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Ik heb een Windows 7 laptop. Klap ik de deksel dicht dan valt die in een energiesparstand. Gaat de deksel weer open, dan kan ik inloggen en verder werken. Hoe ik Windows Linux dual boot kan opzetten weet ik, maar vroeger kreeg ik het alleen zonder de energiespaaropties aan de praat.

Stel ik wil dat standaard Windows opstart, en de laptop valt met Linux in de spaarstand, kan die dan weer met Linux wakker worden?

Vroeger werkte dat niet, en ik moest altijd geheel opnieuw opstarten. Maar dat was 2010 met de oude laptop, en die heb ik nu vervangen voor een couranter model.
 
Zou knap zijn, 2 onafhankelijke OSen die je moeiteloos zou kunnen switchen, in een virtuele omgeving Linux laten draaien dan maar, zal wel net opschieten op een lap maar ja.

Tis of of, of je start met windows op of met linux.
 
Virtueel heb ik het nog nooit geïnstalleerd. Moeiteloos switchen hoeft niet. Indien ik met Windows in de slaapstand kom, dan wil ik daar ook weer uitkomen. En hetzelfde voor Linux: kom ik met Linux in de slaapstand (of ruststand, of hoe dat heet), dan wil ik daaruit ook weer wakker kunnen worden.

Mijn probleem was altijd: indien ik standaard Grub Windows laat starten, en ik val met Linux in de slaapstand, dan kan ik bij het wakker worden Windows opstarten, maar ik kon nooit meer mijn Linux sessie voort zetten.
 
Lees eens wat je zelf schrijft..................

Grub is alleen de bootloader van Linux waar W7 ook instaat.
Als je in de slaapstand van windows komt dan kom je eruit met die bootloader?
Kan niet in windows de slaapstand komen en dan in een Linux omgeving eruit.
 
Dat is precies het punt waar ik 2 jaar geleden stuk liep. Mijn probleem was destijds: de computer kwam uit Linux in de slaapstand. Vervolgens starte Windows schoon op en werd weer uit gezet. Vervolgens weer geprobeerd in Linux te komen, maar alleen met schone start en niet uit de slaapstand wakker te krijgen...

Is het nu duidelijkeer waar ik ben misgelopen?
 
Dus,

1. Je start Linux,
2. Je zet Linux in slaapstand,
3. Je haalt Linux uit de slaapstand,
4. Je start opnieuw op, om Windows op te starten,
5. Je sluit Windows af, of zet Windows in slaapstand,
6. Je start opnieuw op, om Linux uit de slaapstand te halen.

Hierin ben je al 2 keer opnieuw opgestart, er zit een verschil tussen opstarten in uit slaapstand komen, dus je kan de twee niet mixen.
Zoals al eerder gezegt, het is óf óf.
Of Windows opstarten en daarmee werken, in en uit slaapstand noem het maar op,
Of Linux opstarten en daarmee werken, in en uit slaapstand noem het maar op,
Daartussen zit een herstart van het systeem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan