Dualboot onzichtbaar maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
869
Hallo mensen,

Ik installeer momenteel Ubuntu binnen windows.
Als ik mijn laptop opstart krijg ik dus een Dualboot menu.
Maar ik wil deze "onzichtbaar" maken, zodat hij automatisch op windows7 start, maar wanneer ik een toets indruk, dat ik mijn dualboot menu krijg.
Is dit mogelijk? En hoe?
Bedankt!

Mvg, Bluetooth
 
Dit is volgens mij de truc:
Combineer [Windows-toets+r] -> typ: control sysdm.cpl,,3
Klik op Instellingen in het vak Opstart- en herstelinstellingen

Verander de waarde bij:
Lijst met besturingssystemen xxx seconden weergeven....
 
Bedankt voor het snelle antwoord!

Dat is het aantal seconden, maar ik wil eigenlijk gewoon op een sneltoets, laten we zeggen spatie. drukken om naar het dualboot menu te komen.
Kan dit?

Verder heb ik mijn ubuntu op mijn D:\ schijf staan, ik kan wel naar mijn C schijf in ubuntu, kan ik ook naar mijn D schijf?
Mvg

Bluetooth
 
Bedankt voor het snelle antwoord!

Dat is het aantal seconden, maar ik wil eigenlijk gewoon op een sneltoets, laten we zeggen spatie. drukken om naar het dualboot menu te komen.
Kan dit?

Verder heb ik mijn ubuntu op mijn D:\ schijf staan, ik kan wel naar mijn C schijf in ubuntu, kan ik ook naar mijn D schijf?
Mvg

Bluetooth
Het is volgens mij onmogelijk en waarom zou je zoveel moeite doen? Dan moet je je jezelf afvragen of je wel een dualboot wilt als je nog geen seconde langer kan wachten?

Wat het schrijven naar de andere schijf betreft moet je Krusader (te installeren via Ubuntu Softwarecentrum) of Nautilus (De Linux verkenner) met rootpriviliges draaien. Combineer Ctrl+Alt+T en type in de terminal:

Code:
sudo krusader
Klik nu met de rechtermuisknop op de hoofdmap op de schijf -> tabblad rechten en verander deze
rechtenopschijf.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan