• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele namen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolkejan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
168
Hallo,

Ik moet voor mijn stage een enquete afnemen met bestaande klanten en nieuwe klanten. Heb een pdf bestand van 362 pagina's gekregen met bestaande klanten die ik nu allemaal in Excel aan het zetten ben. Hele lijst dus. Nu moet ik ±50 nieuwe bedrijven hebben. Ik heb de oude bedrijven in blad 1 staan, en wil de nieuwe bedrijven in blad 2 zetten. Als de bedrijfsnaam in column A1 staat, wat is dan de engelse functie die ik kan meegeven dat de naam rood wordt ofzo als het al voorkomt in de andere lijst.
 
Geef de kolom met bedrijfsnamen op blad1 een naam en werk op blad 2 met voorwaardelijke opmaak met de formule aantal.als.
 
Je zou kunnen werken met bijvoorbeeld.
- INDEX
- VLOOKUP
-MATCH

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik heb nu deze functie: VERT.ZOEKEN(A2;'Current companies'!A2:A92;$M$1;$M$2)

A2 is de naam van het nieuwe bedrijf, in de lijst current companies staan de huidige bedrijven. $M$1 is een cel met de tekst YES, $M$2 is een cel met de tekst NO.

Als resultaat krijg ik #waarde!

Wat doe ik verkeerd?
 
De opbouw van je formule klopt volgens mij niet, de opbouw moet zijn:
vert.zoeken(zoekterm;bereik; kolomnummer in bereik wat je weer wilt geven; benaderen)

bv. vert.zoeken(b1;c5:f10;2;0)

Let op: de zoekterm moet in de meest linker kolom staan. In bovenstaande formule wordt de waarde uit kolom D gevonden.
 
lolkejan,

vert.zoeken kent 4 argumenten:
1) de te zoeken waarde (in jou voorbeeld A2)
2) het te doorzoeken gebied (in jou voorbeeld 'Current companies'!A2:A92)
3) de kolom waaruit de waarde getoond moet worden, waarbij de gezochte waarde in de eerste kolom staat (in jou voorbeeld kolom A)
4) een waarde (WAAR of ONWAAR) die aangeeft of de gezochte waarde exact overeen moet komen

Uit hoeveel kolommen bestaat jou zoekgebied?

Het helpt als je een voorbeeldbestand post als bijlage!!
 
lolkejan,

zet deze eens in C2 op New Companies:
PHP:
=ALS(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;'Current companies'!$A$2:$A$92;1;0);"No")="No";"No";"YES")
 
Fijn Lolke, zet je de vraag dan nog even op "Opgelost"?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan