• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele waarden met verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

guestgast

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2015
Berichten
22
Hallo allemaal,

Ik zal mijn vraag aan de hand van een voorbeeld proberen uit te leggen.
Het voorbeeld staat in de bijlage.
Ik heb een excel bestand met wel 50 van dit soort sheets.
Nu wil ik ze allemaal op 1 tabblad als een soort van database.
Ik weet dat je met verticaal zoeken een heel ver komt alleen loop ik tegen een aantal dingen op.
- Ik zou graag willen zien dat ik de verticale zoek opdrachten kan doortrekken naar beneden en dat de zoekopdracht dan verandert naar de andere sheet.
- Ook staat er in het voorbeeld meerdere telefoonnummers, ik hoef er echter maar twee te hebben, helaas krijg ik met verticaal zoeken steeds dezelfde te zien.
- Als laatste staat er in de sheets steeds contacto en dan meteen de waarde er achter aan, heeft iemand een idee hoe ik voor alle tabbladen de waarde achter contacto: in andere cel kan laten staan. (ik weet alleen hoe je het moet doen per sheet via tekst naar kolommen)


Bekijk bijlage Vraag.xlsx

Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt!
 
Waarom staan de gegevens in Sheet1 en Sheet2 niet op dezelfde plaats? In het blad 'Samen' heb je de kolomkoppen 'Contacto: Robin' en 'Contacto: Steven' wat bedoel je hiermee? Het zal waarschijnlijk via een macro moeten dus werk in het voorbeeldje ook even de verwachte uitkomst uit. Als er variatie zit in bv het aantal 'Contacto' laat dit dan ook zien.
 
Probeer het zo eens voor een eenmalige actie
Code:
Sub VenA()
  For Each sh In Sheets
    If sh.Name <> "Samen" Then
      ar = sh.Cells(3, 2).CurrentRegion
      For j = 1 To UBound(ar)
        ar1 = Split(Trim(ar(j, 1)))
        If UBound(ar1) > 0 Then
          ar(j, 1) = ar1(0)
          ar(j, 2) = ar1(1)
        End If
      Next j
      Sheets("Samen").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 9) = Application.Index(Application.Transpose(ar), 2, Array(1, 2, 6, 7, 8, 13, 14, 15, 18))
    End If
  Next sh
End Sub
 
Bedankt voor je reactie!
Het werkt inderdaad... maar er zijn ook tabbladen met bijvoorbeeld maar 2 contacto.
Misschien moet ik het maar de 1 voor 1 doen.
Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan