Dubbele waarden verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morsyd

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
165
Hier ben ik alweer met een nieuwe vraag:eek:
Ik heb een hele serie met waarden, en daarin staan veel dubbele waarden, nu wil ik deze er allemaal uitfilteren
Ik had volgende code:

Code:
Sub verwijderen()
Dim rij As Variant
rij = 2
Do
If Cells(rij, 2).Value = Cells(rij - 1, 2).Value Then
 Cells(rij, 1).Delete
 Cells(rij, 2).Delete
 Else
rij = rij + 1
End If
Loop Until IsEmpty(Range("B" & rij))
End Sub

Deze code kijkt dus of de waarde die ervoor komt dezelfde is, indien dit zo is moet de onderste waarde van de 2 worden verwijderd (in kolom B), samen met de cel in kolom A (zelfde rij).

Deze code werkt, maar het probleem is dat ik dit voor een reeks van 400000 waarden moet doen, en excel doet hier een hele tijd over (té lang, mijn geduld liet nog nooit toe dat hij deze 400000 waarden beëindigde omdat dit uren zou duren)
Is er een manier om dit sneller te laten doen in vba? Misschien gebruik ik een te moeilijke code?
 
Wat lang duurt is het INDIVIDUEEL verwijderen van rijen.

Wat je dus kan doen is een lus maken doorheen de cellen zoals je nu doet.

Indien 2 cellen gelijk zijn, zet iets in een kolom die je niet gebruikt. Bv. een 1-tje.

Vervolgens gebruik je:

Code:
Columns("KOLOMLETTERMETDEEENTJES").SpecialCells(xlCellTypeConstants).EntireRow.Delete

Dit is uit het hoofd geschreven en niet getest.

Wigi
 
Is het mogelijk om wat meer uitleg te geven bij die formule? Wat die juist doet?
 
Maak gebruik van de voorzieningen die in Excel zijn ingebouwd. Met Advancedfilter kunnen alle unieke elementen gefilterd worden (wat natuurlijk handiger is dan replicaties opzoeken en verwijderen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan