DVD > DVDR (Geen ondertiteling)

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Ik heb 2 vraagjes. 2de vraag is een aanpassing die ik ben vergeten toe te voegen.

Vraag1:

Ik heb dat gedoe met dvd's al aardig onder de knie. Ik moet nog een ding weten. hoe brand ik me subs?

Ik heb namelijk een film en als ik die op de pc als dvd afspeel dan kan ik bij menu alle subtiteles audio instellen enzo. Ik gebruik nerovision express. bij dat proggie moet ik zelf menu aanmaken.maar ik kan de optie niet aanmaken om uit subs te kiezen of misschien weet ik gewoon niet hoe dat moet. In ieder geval als ik het dus afspeel na het branden is alles in het engels en geen ondertiteling. natuurlijk kan ik wel engels maar met ondertiteling is het toch een stuk makkelijker.

Mocht je het weten of heb je een handleiding die het me uitlegt geef het me. bedankt alvast:thumb: :thumb: :D :D

Vraag2:

Ik doe dit branden pas net maar ik heb ff vraagje. Als ik data dvd maak dan ben ik altijd in 5 - 10 minuten klaar. maar met dvd video 2uur. nogal irri dus als dit normaal is zeg het dan. zoniet probeer het ff samen met me op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
vraag 1:
Nero Vision kan niets met subs.... deze moet je of "hard meebakken" als je converteert van bijv. avi naar mpeg of je moet een programma gebruiken als "DVDLab Pro" waarmee je meerdere subs en ook meerdere geluidsstromen keurig in je dvd menu kunt meenemen.....

vraag 2: De tijd die het kost om een dvd te maken is in hoge mate afhankelijk van de snelheid van je PC, de lengte van de film en hoeveel resources er beschikbaar zijn [doe je tegelijkertijd nog allerlei andere dingen, dan duurt het langer]... dus op deze vraag is het moeilijk een antwoord te geven...
2 uur lijkt erg lang.... maar: ga je dan uit van een avi, conversie, authoring, branden? Of is het de tijd die het neemt om een VIDEO_TS bestand op een DVD te branden? In het laatste geval is het erg lang... maar ook dat is weer afhankelijk van welk programma je gebruikt en welke opties je inschakelt....
 
Vraag1:

Ik ga dat DVDLab Pro een uitproberen.

Vraag2: het is idd het laatste geval VIDEO_TS
Bedankt voor de moeite.:thumb:
 
Geen AVI

Ik heb alleen maar TS files hoe moet ik dan een avi in een mpeg veranderen als ik het niet heb.
 
In dat VIDEO_TS bestand zitten toch .VOB files? Die kun je gewoon importeren via File, import asset... dan zet je ze in het "movie window" in de goede volgorde achter elkaar, hang de subs er onder`en kees is gereed voor compiling en authoring....
DVDLab "lijkt" een moeilijk programma omdat het erg veel mogelijkheden heeft om tot een goed ogend [menu's en achtergronden, etc.] resultaat te komen... maar als je goed leest en de tips goed volgt kan er weinig fout gaan....... Gewoon een paar keer doen... [try and error]...
 
ff aangepast. Raar en nu lukt het ineens wel. misschien perongeluk iets verkeerds aangeklikt. heb je misschien een handleidingetje waar in staat hoe ik het moet gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan