• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch bereik in Excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faramir

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Berichten
2
Hallo,

Na veel zoeken op dit forum en vele dingen uitproberen kom ik toch niet verder. Heeft wederom met dubbele waarden te maken.
Om een programma te vertalen en de uitdrukkingen consequent te houden heb ik alle tekststrings in Excel geplaatst. Omdat er bij sommige waarde een hotkey moet worden gedefinieerd heb ik in Excel een zoekopdracht staan om de hotkey te vinden. Tot zover geen probleem. De opzet is volgt:

Engelse string, Nederlandse string, Type, ID, Engelse Hotkey, Nederlandse Hotkey, Status

Belangrijk hier is de ID (het nummer van het dialoogvenster) en beide hotkeys. In de kolom Status wil ik controleren of de waarde die voor de Nederlandse Hotkey is gekozen al voorkomt in dit specifieke venster. Als dat het geval is verschijnt de melding Fout! in de kolom Status. In eerste instantie wordt bepaald of de cel in de kolom 'Nederlandse Hotkey' gelijk is aan "", als dat het geval is wordt ook de cel in kolom 'Status' gevuld met "". Staat er echter iets anders in de cel van de kolom "Nederlandse Hotkey" dan moet er in het bereik van hetzelfde Dialoogvenster (kolom 'ID') gekeken worden of de waarde al eerder voorkomt. Via de formule =ALS(F2="";"";ALS(AANTAL.ALS($F$2:F2;F2)>1;"Fout!";"")) kom ik een heel eind. Het enige wat nog moet is het bepalen van het bereik. In de formuleregel heb ikzelf het bereik $F$2:F2 overgenomen uit eerdere oplossingen van anderen. Hoe kan het bereik bepaald worden door de waarde uit de kolom 'ID'? Oftewel, alle regels met D2 als ID. Een opzet heb hier bijgesloten.

Bij voorbaat dank voor de moeite!
 

Bijlagen

  • Dutch Translation - opzet.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan