• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Dynamisch" scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankell87

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Berichten
141
Hallo,

is het mogelijk (en zo ja hoe) om bij het openen van Excel een bepaalde range te laten zien, dus dat hij scrolt naar bepaalde cellen?
Ik heb een Gantt chart gemaakt en deze loopt van +/- 01-03-2017 tot 2020. Graag zou ik de huidige week laten zien - (+/-)22 weken zoals in onderstaand voorbeeld.

Gantt Chart.JPG

En ja ik heb proberen te zoeken op internet (en ook op deze site) maar kon niks vinden. Helaas, want ik zal vast niet de eerste zijn die deze vraag stelt.

Alvast bedankt!
 
In een plaatje kun je niet scrollen.
 
Dat is hulp waar je wat aan hebt :).
Met een beetje zoeken, had je best wat kunnen vinden trouwens. Met deze macro kun je zelf wel verder stoeien, lijkt mij.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim ws As Worksheet
    For Each ws In Application.ActiveWorkbook.Worksheets
        ws.ScrollArea = ws.UsedRange.Address
    Next
End Sub
 
Haha ja idd.... snb heeft dat imago inmiddels een beetje.

Zou je nog een tip kunnen geven hoe ik de juiste Area dan bepaal? Hij moet rekening houden met de huidige week en jaar.
 
beetje aan het prutsen geweest, heb nu deze:
Code:
Private Sub Workbook_Open()

Dim scrollen As Variant

scrollen = Range("I1").Value

    ActiveWindow.ScrollColumn = scrollen
    ActiveWindow.ScrollRow = 1
           
End Sub
is anders dan jou code, kan dit ook of zit ik helemaal verkeerd zo?

heb in I1 een formule staan. Die wil ik nog in VBA hebben zodat ik de cellen niet 'vervuil'. Ff prutsen nog dus.
Formule is:
Code:
=VERGELIJKEN("NU↓";2:2;0)-22
 
Misschien even beter je best doen om de reacties van de helpers wat beter te interpreteren. Als je iets wat bijna wekelijks voorbij komt niet kan vinden dan ligt het waarschijnlijk aan jou als je niet begrijp dat we hier niets kunnen met plaatjes behalve speculeren dan ligt het ook aan jou. Zie ook even https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan