Dynamische tooltip op doorlopend formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

bveyndhoven

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Berichten
21
Hey allemaal,

Ik heb een enkelvoudig formulier met daarin een doorlopend subformulier. Op het subformulier zou de tooltip (knopinfo) van een control (checkbox) dynamisch moeten worden aangepast per record aan hand van de gegevens in dat record, en dit niet alleen op het geselecteerde record.

Is dat mogelijk of ligt de tooltip vast voor alle records? Als het mogelijk is: hoe doe ik dat dan?

Alvast bedankt!
 
Is op zich wel interessant. Probleem is enkel dat dit enkel werkt op het huidig geselecteerde record en dat het bij mij tegelijk ook zou moeten werken op de andere records. Verschillende instanties van die checkbox zouden dus tegelijk verschillende tooltips moeten krijgen.
 
Een tooltip verschijnt als je de muis erboven houdt; hoe denk je in één keer de muis boven verschillende selectievakjes tegelijk te kunnen zetten?
 
Dat bedoelik ook niet... Ik bedoel dat bij record A tooltip A verschijnt, bij record B tooltip B, bij record C tooltip C, ... onafhankelijk van welke record er actief is. Dus stel dat record A geselecteerd is, zou nog bij record B tooltip B moeten komen (wanneer de muis erover komt) en bij record C tooltip C...
 
En waar haal je die teksten vandaan? Ik zou zeggen: dat riekt als een extra tekstveld dat je in de bijbehorende tabel opslaat. Beetje ludieke opmaak van het tekstveld, en je 'tooltip' is klaar... Wil je 'm alleen laten zien als de muis er boven hangt, maak hem dan verborgen en gebruik een transparante knop om 'm zichtbaar te maken.
 
Sorry voor late reactie...

De tooltip moet slechts zichtbaar zijn wanneer de muis over die control komt. De teksten? Er zijn twee gevallen: "Nog niet doorgegeven" en "Eerste maal doorgegeven op" & [Doorgeefdatum]. Die doorgeefdatum staat in de tabel waarop het subformulier gebaseerd is.
 
De tekst is niet interessant; waar het om gaat in dit geval is waardoor de teksten getriggerd worden. Oftwel: wanneer de ene tekst, en wanneer de andere?
 
Dit hangt af van de waarde van de control. Da's een checkbox dus true of false...
 
Stoei eens wat met een transparante knop, zou ik zeggen:

Code:
Private Sub cmdTooltip_Click()
If Me.chkTooltip = True Then
    MsgBox Me.Projectnummer
Else
    MsgBox "Ander project kiezen..."
End If
End Sub
Die knop plaats je op de plek waar de mensen moeten klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan