• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een autovorm een voorwaardelijke opmaak geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

matjan75

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2009
Berichten
24
Hallo,

Ik heb tevergeefs het forum afgezocht op dit onderwerp, vandaar dit nieuwe bericht. Excuses als ik niet goed genoeg heb gekeken.

Ik heb d.m.v. Autovormen, Lijnen, Krabbel een aantal provincies in Excel getekend. Nu wil ik de verschillende provincies een kleur en patroon meegeven indien cel X een bepaalde waarde heeft. Tot nog toe lukt me dat niet d.m.v. 'voorwaardelijke opmaak'. Wie kan mij helpen?

groeten,

Matjan75
 
Beste matjan75 ;)

Een vorm, krabbel, lijn enz... zijn niet gekoppeld aan een cel, dus kan je ook geen voorwaardelijke opmaak maken.
Als je op de vorm staat, zal je zien dat voorwaardelijke opmaak niet actief is.
Wat wel actief is, is de macro via rechtermuisklik.
Misschien kan je via een macro wel een achtergrond of tekstkleur plaatsen afhankelijk van een waarde in een cel.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Danny,

Hartelijk dank voor je uitleg. Ik heb inmiddels een macro opgenomen alleen tast ik nog in het duister over de vraag hoe ik de macro zo kan koppelen aan de autovorm dat als de cel verandert de macro gaat lopen.
 
Als je al een macro hebt geschreven, kan je deze starten via Worksheet_Change.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A1")) Is Nothing Then Vormen
End Sub

Als cel A1 wijzigt, dan wordt de macro Vormen gestart.
Uiteraard moet je wel een macro genaamd Vormen hebben genoemd anders krijg je een foutmelding.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hallo,

Bedankt allemaal! Ik denk dat ik er nu wel uit ga komen!

vriendelijke groet,

Matjan75
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan