• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een formule met verschillende voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

vio

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
Berichten
125
Hoi,
Ik vuur mijn vragen maar af want ik zie regelmatig staan: "Iets niet vragen is ...."
Zie bijlage voor verdere uitleg.

Ik ben wel enorm dankbaar met dit forum anders was mijn hobby heel beperkt :D
Vio
 

Bijlagen

  • eetlijst.rar
    3,2 KB · Weergaven: 35
Vio,

Na geruime tijd lezen snap ik de tekst nog steeds niet en kan ik deze ook niet omzetten in een formule. Om geen draken van formules te creeeren lijkt mij een, te verbergen, hulpkolom per persoon de beste oplossing.
 
bijlage duidelijker

Sorry,:eek: ik zal meer moeten kijken naar de duidelijkheid voor anderen. Dus een nieuwe poging
zie bijlage
 

Bijlagen

  • eetlijst.xls
    34 KB · Weergaven: 53
Beste vio :thumb:

Heb dit een paar keer gelezen maar snap het fijne er niet van.

In A2 staat m dus eten om 12u30.
Jij komt aan 3 vegetariërs (pers. 12,13 en 14) en 3 op de eetlijst (pers. 6, 7 en 11)
Bij allen van hen staat er tijd tussen 14:00 tot 16:00 of 17:00.
Hoe kunnen deze dan eten om 12:30 ?

Naar wat moeten we kijken om de 3 uit de eetlijst te halen en de 3 vegetariërs ?

Groetjes Danny. :thumb:
 
Re

Hoi Danny,
Ik zie dat ik een regel vergeten was.:eek::eek:
Dit is eigenlijk een rooster van een ganse maand om de bezoekregeling duidelijk en transparant te maken. Dus de rooster die je ziet is een rooster die aangeeft of de personen op bezoek zijn bij hun thuis of ze in de instelling aanwezig zijn. Mijn idee was het om daar een eetlijst aan te verbinden.
De bedoeling is dat men door een oogopslag kan zien hoeveel eters er zijn.
Het klopt dat er op die dag om 12u30 wordt gegeten.(in A2 staat een m)
Personen 6 en 7 zijn aanwezig om 12u 30
en persoon 11 is ook om 12u30 aanwezig. dus dat wordt in AG 2 = 3 personen.
De personen 12,13, en 14 krijgen om 14u bezoek maar eten gewoon mee om 12u30.

Waar moet men naar kijken om de personen uit de eetlijst te halen?
Je kan kijken of de personen thuis zijn dan staat er in het vakje een t of een uur dat ze vertrekken of daar juist langs het uur dat ze terug komen.
Ik heb de bijlage aangepast om het laatste duidelijk te maken.
Vio
 

Bijlagen

  • Kopie van eetlijst.xls
    36,5 KB · Weergaven: 21
re

Hoi,
Toch nog gelukt om een formule te zoeken. Heeft wel geduurd maar oké het is een hobby.:D
Ik ben content maar mijn vrouw is:evil: Te lang achter de pc gezeten. Nu maar weer een bloemetje halen;)
Oplossing zie bijlage
Vio
 

Bijlagen

  • eetlijs2.xls
    54 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan