• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een getal boven een bepaald waarde zoeken op 1 tabblad en doorzetten naar ander tabb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jongbloedvos

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2019
Berichten
9
Goedemorgen,

Kan iemand me helpen?

in een kolom op een tabblad ('tussenblad!' staan variabele waarden, de lijst is vrij lang.

Op een ander tabblad ('Begroting!') wil ik in deze kolom (J in het voorbeeld op tabblad 'tussenblad!') zoeken op alle waardes groter dan 10.000.
Als hij deze waarde gevonden heeft, moet excel deze opeenvolgend weergeven in in de cellen A3, A19, A35, A51 op het tabblad 'begroting!'

In het voorbeeld wordt het gewenste resultaat in kolom A op tabblad 'Begroting!':
in cel A3 dus 111110 (want dit is het eerste getal in de kolom J boven de 10.000)
in cal A19 dus 111120 (want dit is het 2e getal in de kolom J boven de 10.000)
in cel A35 dus 111210 (want dit is het 3e getal in de kolom J boven de 10.000)
in cel A51 dus 111220 (want dit is het 4e getal in de kolom J boven de 10.000)

hoop dat het zo duidelijk is, alle hulp is welkom!
ik kom er in ieder geval niet meer uit
alvast bedankt!

grt Rudolf
 

Bijlagen

  • voorbeeld waarde boven 10.000 zoeken.xlsx
    125,2 KB · Weergaven: 18
Deze voor E9, E19 etc.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(tussenblad!$J:$J;KLEINSTE(ALS(tussenblad!$J$6:$J$2000>10000;RIJ($6:$2000);9E+99);1+GEHEEL(RIJ(A1)/17)));"")
Mogelijk invoeren als matrixfunctie (d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter, als je geen Excel 365 gebruikt).

Wel een hels karwei om dit handmatig door te voeren, er zijn 153 besteksposten groter dan 10000 in je voorbeeld...
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt!
heb alles handmatig ingevoerd, het hoeft maar 1 keer, voortaan staat het erin (tabblad 'begroting!' blijft altijd hetzelfde)

Bedankt voor de hulp, wordt weer super gewaardeerd!

grt Rudolf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan