een klein tweetje of drietje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quincytje

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2010
Berichten
6
Hallo,





Hoe zet je bij een letter of cijfer een klein tweetje of drietje neer?
Ik moet namelijk een wiskunde werkstuk maken en moet ik ze gebruiken.
Als ik bij symbolen kijk in Word staat er alleen een tweetje maar dat is niet de juiste.



Hopelijk weet iemand het.
 
Dat kan je doen met sub en superscript. Volgens mij hier ergens te vinden: Tekst selecteren, rechtermuisknop > Lettertype
 
Bedoel je dit?

speciale lettertekens invoegen
Het invoegen van speciale lettertekens, zoals bijvoorbeeld $, 1/3 , §, ç, enz. kan in Word op meerdere manieren.
Kies in een worddocument: Invoegen, Symbool en selecteer (maak blauw) in het venster dat nu verschijnt bijvoorbeeld het ± teken. U ziet dat de toegewezen sneltoets Alt+0177 is.

Nu kunt u diverse kanten op:

Klik op Invoegen en het teken staat in de tekst
Klik op 'Druk op de gewenste sneltoets' en vul zelf een combinatie in. Vaak echter ziet u onder het vakje dat de combinatie al aan een ander teken is toegewezen. Vindt u uiteindelijk een combinatie die nog 'vrij' is, bewaar deze dan bij de computer voor later gebruik.
Klik op Autocorrectie. Onder Vervangen kunt u uw eigen korte tekst invoeren en in het vakje daarnaast ziet u het ± teken al staan. Pas hier wel op, want waarschijnlijk bestaat er - zie de onderstaande lijst - al een combinatie voor dit teken.
Het vakje Lettertypen breidt de mogelijkheden nog uit.
Veel succes!

bron http://www.senioren-actief.nl/computer/computer_te_slim_af.htm#let
 
Rechteralt-toets en dan de 2 voor een klein 2'tje en 3 voor een klein 3'tje indrukken op je cijfers boven de letters.

2², 2³
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan