een pagina liggend maken in word 2010, mits de pagina nummering door loopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

thargodz

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Berichten
5
Ik ben al een tijdje bezig om mijn pagina liggend te maken en dat de pagina nummering doorloopt. Ik weet wel dat het mogelijk is om een sectie te maken en vervolgens de betreffende sectie liggend te maken, echter begint de paginanummering dan opnieuw.

Dus hoe krijg een pagina in mijn document liggend zonder dat de paginanummering veranderd.

Ik gebruik de Word 2010 versie 14.0.****.**** (32-bits)
 
OP het laaste blad die recht staat voeg je een sectie einde in (pagina-indeling , eindmarkeringen, sectie einde (volgend blad) , op de volgende pagina kan je dan ook bij pagina instellingen afdrukstand wijzigen...
om dan terug verder te gaan met rechte bladen moet je op het einde van liggend blad opnieuw een sectie einde invoegen...
 
Dat had TS zelf al uitgevogeld; het probleem is de paginanummering door laten lopen. En dat is ook niet zo moeilijk. Overigens, als ik de handeling zelf herhaal (Sectie einde invoegen, liggend) loopt de paginanummering gewoon door. Dus je hebt iets bijzonders gedaan om de nummering opnieuw te laten beginnen.
Je moet in de liggende sectie in ieder geval controleren of in de voettekst de optie <Aan vorige koppelen> aan staat. Daarmee neem je de voettekst van die sectie over, dus ook het nummer. Verder kun je in de voettekst nog controleren of het nummer zelf goed staat ingesteld. Selecteer daarvoor het veld, en klik in de groep <Koptekst en voettekst> van het lint <Hulpmiddelen voor Kop- en voetteksten> op de knop <Paginanummer>, <Opmaak paginanummers>. Selecteer dan <Doorlopend nummeren vanaf vorige sectie> en klik op OK. Dan zou het nummer weer door moeten lopen.
 
Ah dat komt denk ik doordat ik de paginanummering al had toegevoegd en vervolgens er in ging werken met secties enz. maar het <Doorlopend nummeren vanaf vorige sectie> werkte, Heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan