Opgelost Een USB-stick die niet meer verdwijnt

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.992
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,
Vorige week heb ik een ISO-bestand moeten uitpakken op m'n USB-stickie.
Nadat dit succesvol gelukt was, kon ik dat uitgepakte bestand gebruiken, en die USB-stick uit de poort van m'n PC verwijderen.
Een dag later zag ik in APPARAATBEHEER | DRAAGBARE APPARATEN dat die USB-stick daar nog steeds genoteerd stond, terwijl die USB-stick toch duidelijk al meer dan een dag zelfs niet meer in m'n PC stak.
Toen ben ik verder gaan zoeken, en zag dat ook in SCHIJFBEHEER, die USB nog steeds aanwezig was.
Hoe kan dit?
Is dit een fout in mijn PC, of is dit een fout in Windows?


Met vriendelijke groet
USB- G 2024-04-14 205619.png
Met vriendelijke groeten
Dukkel
 
op de verkeerde manier uit de pc gehaald.
Via de verkenner op uitwerpen kiezen is de normale manier.
 
Bedankt.
Ga ik meteen testen.
 
Het gedrag zit onder Eigenschappen > Hardware > Kies juiste schijf > Eigenschappen > Instellingen wijzigen > Beleidsregels

Maak een snelkoppeling > Safely Remove Hardware
%windir%\System32\rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll
Pictogram onder > %windir%\System32\hotplug.dll
 
Laatst bewerkt:
Grote klasse van je, maar vind ik die? Eigenschappen (waar je mee begint)
 
Laatst bewerkt:
Ach, trek die dingen er te pas en onpas gewoon uit.
Nooit meldingen en so what, lekker belangrijk.
Steek 'm er weer in en trek 'm er weer uit.
 
Grote klasse van je, maar vind ik die? Eigenschappen (waar je mee begint)

Open > Deze computer en kies de schijf en dan RMK = rechtermuisknop > kies Eigenschappen etc. etc.
 
Ach, trek die dingen er te pas en onpas gewoon uit.
Nooit meldingen en so what, lekker belangrijk.
Steek 'm er weer in en trek 'm er weer uit.
De kans is groot dat je ooit een keer datacorruptie hebt. En dan is je bestand waar je mee bezig was stuk, of misschien je hele partitietabel. Of je krijgt een BSOD wat ik ooit eens in het verleden heb gehad.

Als je bestanden je lief zijn, dan ontkoppel je hem altijd eerst via je operating system.
 
Alle aanwijzingen die ik tot nu toe over dit probleem van jullie ontvangen mocht, hebben allemaal niet gewerkt.
Tevens heb ik al heb uitgevoerd:
1) Alle raadgevingen hierboven geheven, heb ik uitgevoerd, alle zonder succes.
2) Hele Windows 11 opnieuw geinstalleerd, dus een zgn. Schone installatie.
3) De BIOS gereset, toen dit niet hield zelfs de BIOS opnieuw geflashed.
4) In de Regedit bezig geweest: HideDrivesWithNoMedium op 1=Verbergen gezet

Het probleem ontstond al vóór mijn vorige probleem ook hier behandeld, dat m'n Draadloze muis en Toetsenbord aldoor bevroren. (Steeds frequenter, op slot zelfs als ik een programma, al met de cursor aanraakte, maar dat leek over te zijn, na een herinstallatie van Windows)
Toen ontdekte ik voor het eerst dat blijven "Hangen dan die Disk" (Beschreven in Bericht #1)
 
Het lijkt mij stug dat het om een 4 TB USB stick gaat. Volgens de benaming is het een externe Western Digital 4TB schijf die met GParted gepartitioneerd is.
 
Open Apparaatbeheer > RMK > Eigenschappen > tabblad Stuurprogramma > Apparaat verwijderen

In post 1 staat G: aangegeven.
 
Die WD Elements-4TB is een normate 2.5" HDD die aam een USB poort hangt, daar is niets mis mee.
En die Gparted is ook een normale USB stick, naar bleef op een gegeven moment ook hangen.
Het probleem zit in G:\HARDDISK blijft hangen. Net heb ik deze stick weer verwijderd. Op de manier zoals Senso aangaf. Als ik zo meteen weer een restart maak, staat G:\HARDDISK er gewoon weer. Ik zal hiervan na de herstart een nieuwe afbeelding maken. Dus wacht het even af.
Hier onder is de afbeelding van na het verwijderen en dus na de restart
Afbeelding Senso 2024-04-16 001441.png
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik er nu uit ben. nog een HUB stuk (de 2de) na de Moederbord wisseling.
Nu start deze PC eindelijk op zonder overbodige en niet verbonden USB-sticks
Zie resultaat hieronder

Eindelijk goed 2024-04-16 004734.png
 
Laatst bewerkt:
Toen ben ik verder gaan zoeken, en zag dat ook in SCHIJFBEHEER, die USB nog steeds aanwezig was.
Je had dan ook kunnen proberen deze een andere schijfletter te geven in schijfbeheer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan