• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een wachtwoord is vereist om deze wermap te openen excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remlo

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
131
hallo,

hoe krijg je dit weg. Het paswoord is mij bekend maar het is de bedoeling dat ook anderen deze werkmap kunnen openen zonder een paswoord in te geven.
Heb al geprobeert met paswoord te openen, dan controleren en wermapbeveiligen aanklikken, maar dit werkt niet.

indien nodig stuur ik de file door
 
Je hebt bij controleren en wermap beveiligen het wachtwoord ingegeven en daarna het document opgeslagen?
 
Zoals ik het lees kan het niet wat jij wilt.
Ik ga ervan uit dat andere gebruikers dan niet de werkmap mogen wijzigen?
Dan is er wel een andere oplossing.
Opslaan als>opties>dan kiezen voor bewerken (oid) een ww ingeven bij bewerken en bij openen het ww open laten.

Zo kan elke gebruiker het bestand inzien maar er verder niets mee doen, alleen jij kan dan het bestand bewerken door het ww in te geven bij het openen van de file.
 
Edmoor,

ik had het bestandje gemaakt, een collega heeft om goed te willen doen dit beveiligd. Gezien de beperkte excel kennis vermoedelijk via bestand en daarna verkeerdelijk bestand versleutelen aangeklikt.

Jackall,

dat zal inderdaad de bedoeling zijn geweest. Dat het op deze manier kan wist ik niet, ik beveilig meestal de cellen in het werkblad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan