Een wireless-antenne aan je smartphone koppelen, kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Achoo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Berichten
55
Een wireless-antenne aan je smartphone koppelen, kan dat?

Zijn er antennes of sticks die je aan je micro USB-poort van je smartphone kan hangen zodat je meer wireless-signalen kunt opvangen?

Ik heb ze nog nooit gezien (of er over gehoord) maar volgens mij moet het wel kunnen.

Wie weet er iets?
 
En waar baseer je dat "volgens mij moet het kunnen" op?
 
Je kunt een externe antenne aan je laptop hangen, kan me zo voorstellen dat er ook zoiets mogelijk is voor je mobiel.
 
Technisch gezien is het mogelijk voor een aantal apparaten, maar je moet al het volgende overkomen:

- Om een extern device te koppelen moet de USB poort in "master" mode draaien. Standaard draait die als client, zodat je hem kunt koppelen aan een master device (je PC bijvoorbeeld). Dit kun je meestal niet aanpassen
- Voor het externe device moeten drivers worden toegevoegd, die zijn standaard niet geleverd
- Het externe device neemt een bepaald vermogen uit je telefoon om te kunnen werken. Standaard laten connecties op een telefoon geen power drain toe.

Met een powered USB-hub, op een veelal ge-root-te telefoon, met een eigen aangepast OS en een usb connectie die in master mode kan draaien is het technisch mogelijk.

Echter zijn zulke oplossingen nog lang niet algemeen ingevoerd en is dit iets voor developers om af en toe mee te spelen
 
Thanks Wampier :thumb:

Dit gaat mijn pet te boven. Ik kan je verhaal wel volgen maar zeker niet zelf uitvoeren. Dat had Terrarabo ook al bedacht. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan