• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

eenvoudig resultaat filteren uit meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mixology

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
57
heren, dames,

Ik vrees dat deze vraag naar een kant en klare oplossing ongepast is maar ik moet ze,met het schaamrood op de wangen, wel stellen :( .
Wie kan en wil mij bij deze helpen door me de oplossing aan te bieden ?
Morgenavond heb ik een belangrijke meeting en ik zit vast in mijn speurwerk in noodzakelijke info in een excell document ( te veel info ... ). En van Excel heb ik echt niet veel verstand .
In bijlage heb ik een voorbeeldje gemaakt hoe de structuur van de verkregen xlsx eruitziet. Deze heb ik echt miniem gehouden, de originele en voor mij belangrijke info beslaat op blad 1 8214 lijnen en op blad 2 2056 . Blad 1 omvat info per persoon, blad 2 is het totaal aantal personen per groep en per functie ( vb groep = 111, functie = aa groep = 111 functie = bb ). Op blad 1 staan niet alle leden van de groep .
Wat ik nodig heb is een eenvoudige manier om het aantal leden per groep van blad 1 én het aantal leden van diezelfde groep van blad 2 te berekenen . Ik heb reeds zitten zoeken naar aanpasbare voorbeelden, maar helaas . ( Het dichtste in de buurt kwam het voorbeeld "zoekinmatrix" , maar niet echt wat ik nodig heb ... .)

Dus : als we het minimale voorbeeld nog eens bekijken : als ik zoek naar 111 wil ik als resultaat : blad 1 : 8 en blad 2 : 30 ( 10+12+5+3)

Wie kan me hierbij helpen ( en de oplossing maken??? )?
mijn dank zal heel groot zijn ;)

Yuri
 

Bijlagen

  • bescherming personeel.zip
    10,3 KB · Weergaven: 17
@mede helpers

Kijk voordat je begint ook hier even.
Anders wordt er misschien dubbel werk gedaan voor niets.
 
Hier wel maar daar niet.
Als je daar de regels had gelezen weet je wat de gevolgen zijn.

Waarom deze reactie:

Stel jij bent een van de helpers op dit forum en het volgende overkomt je.

Je doet dit geheel vrijwillig in je vrije tijd.
Je bent een halfuurtje (of misschien wel meer) bezig met het uitwerken van de oplossing van een probleem. Je bent tevreden en post het op de site
Niets aan de hand denk je, echter even later zie je dat de vraag was ook al op een andere site was gesteld. Daar was één uur geleden al een oplossing gegeven exact gelijk aan die van jou.
Je bent dus een halfuurtje (of misschien wel meer) bezig geweest voor niets.
Dat is dan flink balen en denk je ik had mijn tijd beter aan een andere vraag kunnen besteden.


GR
 
Code:
=COUNTIF(Blad1!A2:A20;Blad1!A2)
=SUMIF(Blad2!A2:A12;A2;Blad2!B2:B12)

Probeer deze 2 formules eens.
 
dank voor dit antwoord, Willem, en mijn excuses voor de crossposting. Zal hier verder gaan ;)
Zoals ik reeds schreef ken ik echt niks van excel . Daarom :
Twee vraagjes : 1 - kan ik met deze formule dan kiezen welke gegevens ik wil verrekend zien ? bv : eerst alle 111 en dan alle 222 gevolgd door alle 333 ?
2 - waar plaats ik deze code/formules (in mijn voorbeeldje) ? .

mvg,

Yuri
 
Hier een vbtje.
 

Bijlagen

  • help.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 35
Bedankt voor deze file !
Ik zie dat ik de startcel voor de berekeningswaarde moet opgeven. vb =SOM.ALS(Blad2!$A$2:$A$12;A2;Blad2!$B$2:$B$12) met als startcel voor de waarde A . Is er een mogelijkheid om dat aan te passen naar de inhoud van die cel ? Dat ik in de formule bv 111 plaats ipv A2 ?

Yuri
 
Is er een mogelijkheid om dat aan te passen naar de inhoud van die cel ? Dat ik in de formule bv 111 plaats ipv A2 ?
Als je het probeert dan weet je het.
 
gedaan, en lukt niet :( .
Maar mijn vraagstelling was eigenlijk verkeerd : bestaat er een formule om het aantal te berekenen adh van de inhoud en niet adv het celbereik ?
 
zie bijlage
maak van beide bereiken een tabel
maak in een 3e blad van elk van die 2 tabellen een draaitabel
naast de 2e draaitabel
* in kolom I : zoek je voor een bepaalde groep de gegevens op in de 1e draaitabel
* in kolom J : geef je de verschillen.
 

Bijlagen

  • help(1).xlsx
    17,5 KB · Weergaven: 32
Wat laat, maar toch bij deze een grote dank voor alle hulp.
Nu kon ik op een snelle manier de nodige info tevoorschijn toveren !

Wizzards , thanks !

Yuri
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan