Eerste record wordt niet geprint terwijl wel aanwezig in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lcollard

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
7
Ik heb een rapport voor het printen van acceptgiros. Ik kan niet achterhalen wat er fout gaat, maar ik heb elke keer de eerste pagina met gegevens van de tweede record uit een query. In de detail sectie (brief tekst) heb ik gegevens van de eerste record maar in de Paginavoettekst (acceptgiro gegevens) heb ik gegevens van de tweede record uit de query. Ik heb de opmaak in de gebeurtenis "Bij opmaken" en bij "Bij printen" uitgeprobeerd maar geen van beide biedt een oplossing. Kan iemand mij in de juiste richting sturen of mij helpen met een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Daarvoor geef je te weinig informatie; bij rapporten is de instelling van kopteksten en detailsectie nogal ingewikkeld; kun je een voorbeeldje posten?
 
Formaat voorbeeld

Hallo Michel,

Dank voor het snel reageren! Wat voor formaat wil je het voorbeeld hebben?
 
Als het kan 2003, dan kan ik er zo nog even naar kijken. Nieuwere formaten kan alleen thuis.
 
Voorbeeld

Hier een voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldlcollard.rar
    17,7 KB · Weergaven: 11
Je hebt geen groepering in je rapport, en alles in een paginavoettekst gezet; dan krijg je inderdaad vreemde rapporten. Volgens mij bedoel je meer zoiets:
 

Bijlagen

  • Voorbeeldlcollard.zip
    27,3 KB · Weergaven: 16
Nog steeds vreemde data

Niet helemaal, je ziet dat de data van record 1 en record 2 door elkaar zijn. Wat ik niet begrijp is dat dit altijd gewerkt heeft maar zonder duidelijke redenen, niet meer werkt. Zowel op Windows XP als Windows 7 en zowel met Access 2003 als 2007 en 2010....
Het lijkt wel alsof de Paginavoettekst data bevat van de volgende record ipv de huidige record. Is er een manier om de huidige record geforceerd te printen en niet over te laten aan de automatische verwerking?
 
Ik moet erbij zeggen dat ik gezien de tijd (moest snel weg) alleen naar de indeling van het rapport had gekeken. En al helemaal niet naar de manier waarop je het rapport vult.... Ik moet zeggen: daar heb ik mijn wenkbrouwen even stevig op gefronst. Op zich niet verkeerd, want dan worden die spieren ook weer eens gebruikt ;) Neem alleen al de manier waarop je variabelen declareert:

Code:
Dim Hulp, C, Opvul
Dim P1, P2, P3, P4, P5, P6, P7, P8, P9, P10, P11, P12
Dim EP, A, X As Integer[/code

In dit hele rijtje is er één (x) die een specifiek type meekrijgt (Integer namelijk); de rest is allemaal als Variant gedeclareerd. Terwijl ze in de code bijna allemaal als Integer worden gebruikt of als tekst...
Bovendien doe je op het rapport allemaal berekeningen die veel makkelijker in de query kunnen; waarom zo moeilijk?
Alleen de 11-proef is een beeje tricky in de query, die kun je inderdaad het beste in een aparte module (niet op het rapport dus) doen.

Wil je je eigen opzet toch gebruiken, dan moet je (ik heb immers alle velden verplaatst naar de Detailsectie) de code daar ook naar verhuizen. Maar als je dit voorbeeldje bekijkt, zul je dat vermoed ik snel uit je hoofd zetten  :D
 

Bijlagen

  • Voorbeeldlcollard.rar
    22,8 KB · Weergaven: 24
Ik dacht dat Dim zonder toevoeging een variant als default gaf en Dim EP, A, X as Integer alle velden (EP, A en X) een integer waarde gaf.
Het probleem is dat een acceptgiro formulier een "Detail" sectie heeft voor data en de Paginavoettekst dekt de acceptgirokaart zelf (andere marges bijvoorbeeld en vaste posities voor alle formulieren en dit kunnen er meer dan 10.000 zijn). In mijn voorbeeld heb ik geen tekst opgenomen in de detail sectie ivm vertrouwlijke gegevens. Maar een formulier krijgt tekst in de detail sectie en daaronder, op specifieke posities, de acceptgiro zoals die door de bank is goedgekeurd. Dit is steeds goed gegaan tot een aantal maanden geleden en ik vroeg me af of Microsoft iets aangepast heeft waardoor mijn manier van acceptgiro printen nu fout gaat (alleen de eerste record...). Alle andere formulieren gaan goed, maar waarom de eerste record niet?
 
Ik heb uiteraard geen zicht op hoe je productie omgeving er uit ziet of werkt, ik kan alleen oordelen op grond van het voorbeeld dat je meestuurt. En de werking daarvan was bepaald niet logisch, voor wat betreft de overdaad aan berekeningen die je helemaal niet in een rapport hoeft te doen. Een paginakop- en voettekst voor een rapport zou alleen algemene teksten moeten bevatten, en geen gegevens in mijn optiek. Of, als je ze toch in een voettekst wilt, dan de voettekst van een groepering. Tenslotte is dat ook het niveau waarop je de giro's genereert.
 
Hartelijk dank voor het zetje in de juiste richting! Ik heb het op kunnen lossen door een groepering op te nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan