Eigenschappen aan Word-document toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Hulk

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
519
In Windows Verkenner heb je een een balk waarin allerlei gevens (Eigenschappen) van een bestand staan > Gemaakt op > Gewijzigd op > Titel > Datum > Postcode.

Nu begrijp ik niet dat Microsoft e.a. softwareontwikkelaars geen afspraken gemaakt hebben over die toevoegingen/labels/eigenschappen en dat je die zelf op een snelle manier kunt wijzigen (indien toegestaan). Een gemiste kans, want de mogelijkheden zijn onbeperkt en je kunt hier heel slim gebruik van maken.

Kom ik tot mijn vraag. Kun je aan Word-documenten meer Eigenschappen meegeven die niet standaard er aan vastzitten. Dus labels, straatnaam, adres die in Windows Verkenner dan gebruikt worden.
 
Precies, dat bedoel ik. Helaas, je hebt het al gezien, kun je onmogelijk mee werken. Het zijn vrijwel allemaal titels waar je niets aan hebt. Ik zou moeten kunnen invoeren straatnaam, postcode+woonplaats, telefoon thuis, telefoon werk, vrij veld, e-mailadres en dat moet snel kunnen. Met geen mogelijkheid lukt dit. Je kunt wel andere velden gebruiken maar dan staat alles door elkaar (onder Eigenschappen) en de titels zijn fout. Je kunt dan de volgorde in de balk wel goed krijgen maar het kost allemaal veel te veel tijd en moeite. Is niet om mee te werken.

Je kunt goed zien en constateren dat hier theoretisie mee bezig zijn geweest en niet hebben voorgelegd aan mensen uit de praktijk die er mee moeten werken. En dan bedoel ik niet bedrijfsmatig maar eenvoudige zaken zoals ik die aangeef. Het systeem is zeer goed bedacht, alleen de uitwerking faalt jammerlijk. Microsoft bedankt dan maar weer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan