• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Einddatum gebruik toepassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

daghengst

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
Berichten
32
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje betreffende het gebruik van een Excel sheet. Ik ben bezig met de opmaak van een gebruikerstabel waarbij de invoer tijdgebonden is. Nu wil ik een vervaldatum gebruiken waarbij na die betreffende datum het gebruik van de sheet niet meer mogelijk is tenzij er een wachtwoord wordt opgegeven of wanneer een nieuwe sheet wordt aangevraagd met een nieuwe einddatum. Ik weet echter niet hoe ik dit moet inpassen? Kan iemand me hiervoor tips geven?

Alvast bedankt.

Groetjes Hans
 
Hans,

Je hebt het over een gebruikerstabel, ik vermoed dat dit inhoud dan voor een aantal gebruikers de sheet
wel beschikbaar is en voor andere gebruikers niet. Daar is Excel niet geschikt voor, excel kan namelijk niet
zien wie het document opent en kan dus ook niet vaststellen of je toegang mag hebben of niet.
Dit kan je eventueel omzeilen door te kijken naar de naam die binnen Windows gebruikt is om in te loggen
maar dat gaat hier even te ver.
De enigste manier is dat iedereen een wachtwoord moet invoeren en dat Excel via een VBA code kijkt of
toegang voor deze medewerker is toegestaan, zo wel dan opent hij gewoon, zo niet dan meld hij dat
de medewerker geen toegang heeft. Maar dit is niet meer dan een haakje op een achterdeur, veilig is het
absoluut niet.

Veel Succes.
 
Hallo Elsendoorn,

Niet helemaal, waarschijnlijk heb ik het niet goed duidelijk gemaakt.

Ik heb binnen de werkmap verschillende tabbladen die door iedereen binnen de organisatie gebruikt en ingevuld kunnen worden. Dus hier zit geen restrictie op. Wel zijn de tabbladen met wachtwoorden beveiligd om 'wildgroei' te voorkomen. Omdat de in te vullen gegevens snel verouderen wil ik eigenlijk een einddatum toepassen waarbij na die datum door de beheerder (ikke) de werkmap aangepast kan worden en een nieuwe versie met gegevens wordt aangemaakt en met een nieuwe einddatum.

Groetjes hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan