• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

enkel en alleen lege cellen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
@bandito bob........de grijze cellen:D die mogen niet meetellen, in dat jaar zijn er geen munten geslagen. En dan gaat je formule niet op, ik denk dat je niet zonder hulp kolom kunt. Maar dat is mijn mening.
 
Volgens mij werkt de formule prima, als je maar wel een 0 zet in de cellen bij munten die bestaan, maar waar je er nog geen van hebt.
Als je dat anders wilt kan het ook maar wordt het iets moeilijker. hulpcellen is zeker niet nodig.
 
Ja.......je hebt waarachtig gelijk, om de e.o.a. reden werkte het bij mij eerst niet, maar nu wel.:eek:
 
:D, ik dacht ga ook eens even kijken naar de onduidelijkheid, en een poging wagen, maar ik kwam op precies hetzelfde uit...:)

Ik ben ook uit.
Ik had het druk op andere vragen, maar door de hint is het wel opgelost door jou dacht ik. :D:D:thumb:
 
Er staat toch dat ik iets later kom.:D
Ik denk dat ik toch maar eens iets anders ga bedenken:)
 
Nog één zonder een 0 (nul) te zetten.
Code:
=AANTAL.ALS(C2:C8;"<"&$A1)*$A1+AANTAL.ALS(C2:C8;"")*$A$1-SOM.ALS(C2:C8;"<"&$A1;C2:C8)
en doorvoeren.
 
dat is wat ik bedoelde, erg bedankt


Om het korter te maken.
Code:
=SOM(ALS(C2:C8<3;1;0))*$A$1-SOM.ALS(C2:C8;"<3";C2:C8)

Matrixformule, dus afsluiten met Ctrl+Shift+Enter.
Of nog ietsie pietsie korter.
Code:
=SOM(ALS(C2:C8<3;1))*$A$1-SOM.ALS(C2:C8;"<3";C2:C8)
 
Laatst bewerkt:
of gewone formule

Code:
=(AANTAL.ALS(D2:D8;"<"&$A1)+AANTAL.LEGE.CELLEN(D2:D8))*$A1-SOM.ALS(D2:D8;"<"&$A1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan