• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enter versus Alt+enter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart1965

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Berichten
41
We hebben een programma waarin we in een cel een enter kunnen geven voor een volgende regel.

Als je enter geeft dan gaat hij naar een volgende cel

We willen de enter toets via een vba de funtie van Alt+enter geven

ik weet dat het kan maar hoe?????

wie is er het eerste bij??

bart
 
Beste Bart1965 ;)

Schrijf eens wat op tijdens het opnemen met de macrorecorder.

Vb. Dit (ALT + ENTER) is (ALT + ENTER) een (ALT + ENTER) test

Dan krijg je het volgende.

Code:
ActiveCell.FormulaR1C1 = "dit" & Chr(10) & "is" & Chr(10) & "een" & Chr(10) &"test"

Groetjes Danny. :thumb:
 
Danny, dat bedoelt TS niet. Hij wil dat, als er in de invoermodus in een cel op Enter wordt gedrukt, dat die Enter dan vervangen wordt door een Alt+Enter.

Lijkt me overigens moeilijk, want dan zou je, voordat je de invoermodus in gaat, je toetsenbord moeten "herprogrammeren". En bovendien, hoe kom je dan aan het einde weer uit de invoermodus?

Gr. Gert
 
Wat doet alt+enter dan?
Bij mij gebeurt er niets.

Doe je dit op het moment dat je een cel wijzigt (in invoermodus dus), dan geeft dit 2 regels in dezelfde cel weer.

Alleen hebt ik zelf nooit goed begrepen wat daarvan het nut is. In Word kan je veel tekst typen, Excel werkt anders en daar structureer je dingen anders.
 
Laatst bewerkt:
Oké, bedankt voor de toelichting.
Ik zie er ook niet het nut van in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan