Environ("username") in access 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

ManuNeko

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Berichten
110
In een vorige versie van Access had ik tabellen met een default value =environ("username").

In Access 2010 blijkt dit niet meer te werken als default value. Het werkt wel nog in VBA.

Weet er iemand hoe je dit oplost, zodat ik dit toch nog als een default value kan gebruiken en ik niet al mijn forms moet gaan aanpassen?
 
Dat lijkt inderdaad niet meer te werken in Access 2010
Je kunt er wel zelf een functie voor maken en die er dan voor in de plaats gebruiken.

Code:
Function MyEnviron(EnvVal As String) As String
  MyEnviron = VBA.Environ(EnvVal)
End Function
 
Laatst bewerkt:
Ja, als je er een Public function van maakt is dat geen probleem. Ik zou de naam overigens veranderen, want deze is niet heel erg verhelderend. Dus iets als:

Code:
Function MyUser() As String
  MyUser = VBA.Environ("Username")
End Function
In je formulier zet je dan:
=MyUser()
 
Laatst bewerkt:
Mijn voorbeeld gebruik je als volgt:

=MyEnviron("username")

Zo kun je die functie dan voor alle environment variabelen gebruiken die er maar zijn.
 
Blijkbaar kan ik die functie toch NIET in de default value gebruiken. Als ik die functie erin zet dan kan ik de table niet wegschrijven.:(
 
Je kunt 'm ook niet in een tabel gebruiken; je had het toch over een formulier? Zet 'm anders in de gebeurtenis <Bij laden> van het formulier, dan ben je er volgens mij ook.
 
Nee, ik had het over de default value, zodat ik niet al mijn forms moet aanpassen.

In de form werkt environ("username") wel nog.
 
Dan vrees ik dat je pech hebt. Je kunt namelijk geen externe functies gebruiken in tabellen. Je kunt nog een functie overwegen die alle formulieren opent met een Usernaam, en de standaardwaarde aanpast bij openen van de db.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan