Event bij nieuw record

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik wil een bepaalde waarde in een veld invullen na het maken van een nieuw record. Dit lukt alleen als ik via code dat nieuwe record maak, maar niet via het Form.AfterInsert event

In de Help staat:

"The AfterInsert event occurs after a new record is added."

Volgens mijn bescheiden mening is dat fout of onduidelijk, en doet dit event zich pas voor als je waarden hebt ingevuld en het nieuwe record bewaart?
 
De melding zegt niet wat je kunt doen met dat event. Overigens is de melding kraakhelder: de code treedt op nadat het record is bewaard (is added). Kortom: dan heb je als het goed is alle velden al ingevuld.
 
Kan je niet werken met een default voorwaarde? Of als dat niet gaat met een data macro op je tabel (de access oplossing voor de triggers die je vindt in echte databases)?
 
Kan je niet werken met een default voorwaarde? Of als dat niet gaat met een data macro op je tabel (de access oplossing voor de triggers die je vindt in echte databases)?

Niet nodig. Gaat met een knop die eerst nieuw record maakt en meteen die waarde (een berekening gebaseerd op de waarde in een vorig record) instelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan