• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2007 - VB - Aanmaken formulier en verwerken van ingevoerde gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike070

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Berichten
11
Hallo allemaal,

Wie zou mij a.u.b. kunnen helpen met meegezonden Excel bestand? Ik heb een formulier ontworpen, ik zou alleen niet weten hoe ik de gegevens van het formulier in de spreadsheet verwerkt krijg :eek:. Ook heb ik een tabelletje die ik graag in het formulier zou willen verwerken. In het meegestuurde Excel bestand heb ik stap voor stap (veld voor veld) aangegeven wat ik graag zou willen. Voor een ieder die mij zou willen helpen, alvast bedankt!

Mike
 

Bijlagen

  • Mike - Glasinvoer.xlsm
    88,5 KB · Weergaven: 73
Laatst bewerkt:
Wat betekend "direct (of na aftrek) "? Dat lijkt me een beetje een tegenstelling. Ik neem aan dat je voorbeelden met D4, E4, etc. relatief zijn aan welke regel je bent?

De naam van je form kun je gewoon instellen bij de eigenschappen (form aanklikken, bij eigenschappen lijst naam aanpassen)
 
Wampier,

Je hebt helemaal gelijk, na de "aftrek" wordt de waarde bepaald voor de tabel (in de tabel wordt gezocht aan de hand een combinatie van de ingave in de velden "breedte", "hoogte" en "aftrek"). Wat ik wou uitleggen is dat niet pas na het invullen van alle velden de waardes naar genoemde cellen worden "geschreven" voor dat aan de volgende regel wordt begonnen. Voor wat betreft het tweede, ja dat is ook helemaal juist (zijn de getallen uit mijn onderste voorbeeld plaatje van het formulier).

Sorry voor de onduidelijkheden in mijn vraag/uitleg.

Bedankt voor de naam.

Mike
 
Nog 1 vraagje, betekend dit dat er ook lege regels mogen voorkomen, met alleen een regelnummer? Dit is namelijk wel een mogelijk gevolg van wat je vraagt. Ik tel ook even op aan de hand van het laatste regelnummer
 
Wampier,

Oei, dat was niet mijn bedoeling. Dat gebeurt zeker als je weer gaat invoeren via het formulier terwijl je al in een eerder stadium data op deze manier het ingevoerd? Het is niet overkomelijk als er een lege regel tussen komt maar als jij een oplossing hebt waarbij dit niet gebeurt zou je me helemaal gelukkig maken :D. Het lukte mij nl. alleen om regelnummers aan te maken door de formule die ik heb gemaakt.

Mike
 
Mijn eerste poging. let wel op, de kolommen zijn nog niet helemaal zoals je zelf ingedeeld had, maar dit was even makkelijker debuggen
 

Bijlagen

  • wampier - Glasinvoer.xlsm
    96,2 KB · Weergaven: 136
Wampier,

WOW, dat is de manier van invoeren die ik bedoel! Ook het selecteren van de "oude" waarden in een nieuwe regel werkt goed. Is het mogelijk om de velden "Breedte", "Hoogte", "Aantal" en "Opmerking" bij een nieuwe regel zonder oude waarde (= leeg) uit te voeren?

Mike

Mike
 
Mike, er is een functie genaamd "copyregels". als je hier de betreffende cellen weghaalt worden ze niet meer meegenomen
 
Wampier,

Ik wil niet ongeduldig overkomen o.i.d. maar was jij nog met mijn vraag bezig? Mocht dat wel zo overkomen, dan is dit niet zo bedoeld, was alleen benieuwd of het lukt :D

Mike

Mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan