• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel afstanden berekenen m.b.v. GoogleMaps

Status
Niet open voor verdere reacties.

silvergator

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Berichten
7
Beste helpmij bezoekers/helpers,

Ik heb op deze site een keer een exceldocument gebruikt om de afstand tussen postcodes te berekenen en tot voor kort lukte dit. Echter, nu als ik een willekeurige hoeveelheid postcodes invoer, doet hij het niet meer. Ik krijg de melding: Fout 13 tijdens uitvoering: Typen komen niet met elkaar overeen. Aangezien ik zelf geen held ben met MVB, vroeg ik me af of iemand hier mij hiermee kan helpen. Het betreffende document heb ik in de bijlage gezet. Ik heb een groot aantal rijen toegevoegd en voordat iemand dat de schuld geeft, voorheen werkte dat gewoon.

Ik kijk uit naar jullie reactie.

Mvg,

Nick

Bekijk bijlage Error.xlsm
 
Je laatste bestandje werkt bij mij in Excel 2007 perfect , heb getest met wat nu in de sheet staat .
 
zie bericht#2
een wachtlus van 200ms ingebouwd (zoek in de code naar sleep 200)
deze lus heb je meestal nodig wanneer je meerdere adressen bewerkt
je kan eventueel de waarde ophogen
 
Postcode


Hoi alphamax, je gecorigeerde bestandje is "damn awesome"!!
Alleen heb ik hier een probleempje, als ik klik op voeg een rij toe dan komt er wel een regel bij, maar alle toegevoegde regels worden niet "meeberekend".

Ik heb er nu een bestand van gemaakt met 400 regels, alleen de laatste 20 regels worden berekend, de eerste 380 niet!

Ik vroeg me dus af, aangezien je dus op 1 of andere manier dit bestand heb kunnen aanpassen, zou je er een bestand van kunnen maken met 400 regels?
 
De macro voor het invoegen van een regel kijkt wat is ingevuld in kolom B , aan de hand van deze zal dan ook de formule voor het optellen vermeerderen .
Als jij al van L12 naar L139 springt dan tellen de tussenliggende cellen natuurlijk niet op . Waarschijnlijk heb je rijen ingevoegd via copy / paste .
 
Hey trucker10,

bedankt voor je reactie.
Volgens mij ligt het niet daaraan(aan mij :D), ik heb namelijk gewoon het bronbestand aangepast; alleen het onderste gedeelte (maak de kaart, druk af en de kaart zelf) verwijderd en een 380x op "voeg een tij toe" geklikt.
Uhm ik heb even snel een screenshot gemaakt, zie bijlage.

Excel.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan