• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Alfabetische volgorde verticaal en horizontaal automatisch ordenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dres4

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2016
Berichten
5
Ik ben op zoek naar een oplossing om in Kolom B de onderstaande letters in alfabetische volgorde te krijgen en de letters die daaraan gekoppeld zijn in de verticale weg ook alfabetisch worden geordend. Dit moet uiteraard allemaal automatisch gebeuren.

Ik heb onderstaande macro kunnen toepassen op de tweede rij:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Range("C2:H2").Sort key1:=Range("B2")
End Sub

De verticale weg moet ook alfabetisch geordend worden en de letters die horizontaal erachter staan moeten mee verschuiven en dus ook alfabetisch geordend worden.

Kan iemand mij hierbij helpen?
 

Bijlagen

  • Test.xlsm
    16,1 KB · Weergaven: 28
Ik heb de beveiligde weergave uitgeschakeld en de macro's ingeschakeld. Maar er gebeurt niets als ik iets verander. Moet ik nog op een of andere manier bevestigen?
 
Er wordt ook enkel gesorteerd op kolom B, dat was toch de bedoeling?

Als je van bv de Q een B maakt wordt die toch naar lijn 3 of 4 verplaatst.
 
Helaas niet. Maar ik denk dat de fout nu in mijn excel ligt. Geen enkele macro doet het namelijk meer.
 
Gelukt! Alvast bedankt. Maar de letters achter de letter in Kolom B blijven op willekeurige volgorde. Kan dit ook geautomatiseerd worden?
 
Zo dan?

PS: Er zal wel iemand de code fatsoeneren, denk ik zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan