• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel bereik met een variabel kolom einde

Status
Niet open voor verdere reacties.
venA

schaam schaam
ben echt te lang hier mee bezich , overzie dingen
er zat een spatie fout inde de naam van het tabblad niet gezien

dankje wel :)
voor je hulp en geduld

ps is knop 1 gekoppeld aan het macro ?
 
Laatst bewerkt:
hallo :)

Sub test2()
Dim nTeller As Integer
With Sheets("steen1").Range("A2")
Do While .Offset(nTeller) < 31
nTeller = nTeller + 1
Loop
Range("A1:L1").Resize(nTeller + 1).Copy
Sheets("steen3").Range("A1").PasteSpecial
End With
End Sub

hoe kan ik het 2de bereik juist kiezen van a16 tm a31
net als de 1ste reeks moet deze ook variabele zijn

bvd m




en het resultaat word gecopyeerd naar tabblad steen 3 Bekijk bijlage excel bereik met een variabel kolom einde-V5(1) - nieuw org 2 - kopie.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Maar eens even een leesbril kopen! En zelf even nadenken! De oplossingen staan er. Als je zelf niets doet. Of totaal geen notie hebt van wat je aan het doen bent, en telkens de vraag wijzigt, dan ben je hier helaas verkeerd.

Weer twee bijlagen en de code niet tussen tags. Dan houdt het echt wel op. Succes verder.
 
Maar eens even een leesbril kopen! En zelf even nadenken! De oplossingen staan er. Als je zelf niets doet. Of totaal geen notie hebt van wat je aan het doen bent, en telkens de vraag wijzigt, dan ben je hier helaas verkeerd.

Weer twee bijlagen en de code niet tussen tags. Dan houdt het echt wel op. Succes verder.

ik vind dit geen prettige reactie , ik doe mijn uiterste best
zoeen reactie verdien ik niet

hoe kun je nu oordelen , als je niet een weet hoe ik me voel en hoeweinig ik geslapen heb
ik zal netjes blijven maar je reactie is zeker niet ok :(
je sarcasme schemerde net al door en nog bleef ik vriendelijk en blij dat je hielp
maar nu is je reactie op het grove af , sorry hoor :(

geloof mij maar dat ik niet zo naar jou had gereageerd !!!!!!!!!!!!
waren de rollen omgekeerd geweest !!!!!!!!

neem deze tip van mij aan als je mensen zo grof behandeld , zullen de mensen weg blijven als ze dit merken
met beginners moet je geduld hebben en je mensenskills laten spreken niet je pc kennis of frustratie .

het probleem rond bereik 1 van 1 tm 15 was op gelost, daar voor dank
er waren meerdere dingen waar ik tegen aan liep die ik nodig had , dus opvolg vragen
maar ik benodig 2 bereiken vandaar mijn laaste vraag
 
Laatst bewerkt:
Code:
Sub test()
    
    frow = Application.Match(16, Sheets("Steen1").Columns(1), 0) 'zoeken op welke rij 16 staat
    frow2 = Application.Match(31, Sheets("Steen1").Columns(1), 0) 'zoeken op welke rij 31 staat
    nrows = (frow2 - frow) + 1 'aantal rijen tussen 16 en 31, beide waarden inbegrepen
    Sheets("Steen3").Cells(1).Resize(nrows, 12) = Sheets("Steen1").Range("A" & frow & ":" & "A" & frow2).Resize(, 12).Value

End Sub

PS.:
Lees ook eens even deze link door, zodat je begrijpt waar de reactie van VenA vandaan komt (misschien een iets te sterke reactie ;), maar toch)
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-de-helpers-in-deze-sectie-van-dienst-te-zijn
 
Laatst bewerkt:
Code:
Sub test()
    
    frow = Application.Match(16, Sheets("Steen1").Columns(1), 0) 'zoeken op welke rij 16 staat
    frow2 = Application.Match(31, Sheets("Steen1").Columns(1), 0) 'zoeken op welke rij 31 staat
    nrows = (frow2 - frow) + 1 'aantal rijen tussen 16 en 31, beide waarden inbegrepen
    Sheets("Steen3").Cells(1).Resize(nrows, 12) = Sheets("Steen1").Range("A" & frow & ":" & "A" & frow2).Resize(, 12).Value


End Sub

PS.:
Lees ook eens even deze link door, zodat je begrijpt waar de reactie van VenA vandaan komt (misschien een iets te sterke reactie ;), maar toch)
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-de-helpers-in-deze-sectie-van-dienst-te-zijn


hallo warme bakkertje
dank je voor je antwoord

alle vragen zijn opgelost , het werkt :)

ik was, ben te vermoeid , waardoor ik over dingen heen zag

en ja het klopt ik had iedere vraag als opgelost moeten kenmerken voor naar de volgende toe te gaan

dankje voor je hulp en reactie

gr m :)
 
Laatst bewerkt:
ik wilde jullie allen hartelijk bedanken voor jullie hulp :)

hallo ,

het is voor mij de 1ste keer dat ik met variabele bereiken werk
dus ik was het beetje bij beetje aan het leren , nu heb ik al een beter beeld
en ik overzag dingen door grote vermoeidheid , waardoor mijn begrip trager werd.

ik dank jullie allen voor jullie hulp :)
alles werk nu naar behoren :)

ik heb status opgelost geactiveerd :D

groetjes m :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan