• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand is niet te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Macrofout.jpgGoedemiddag,

Gisteren heb ik een bestand van internet gedownload van de site van John Walkenbach (zie bijlage), echter de macro die erin zit werkt niet en daardoor kan ik het bestand niet gebruiken.
Ik heb een mail gestuurd naar John, maar helaas kon hij me niet verder helpen. De mailwisseling en een schermweergave van de foutmelding plaats ik hieronder.
Ik hoop dat iemand de macro zodanig kan aanpassen dat ik wel met het bestand kan werken. Zelf ben ik een complete leek op het gebied van macro's.

Ik ben benieuwd of het gaat lukken. Iedereen alvast bedankt.

For me it’s mostly abracadabra. It takes a bit of trial and error to get those declaration right – something I can’t do unless I had the right software version.

-John


From: Eric Velthoven
Sent: Sunday, December 25, 2011 12:20 PM
To: 'John Walkenbach'
Subject: RE: MP3 file lister

Hello John,

I appreciate your efforts to help me with this site. For me it’s all “abracadabra”, but I have send my question to Jan Karel Pieterse, and I hope now that he can make this file useable for me.

Again, thank you very much.

Best regards,
Eric

Van: John Walkenbach [mailto:walkenbach@gmail.com]
Verzonden: zondag 25 december 2011 19:28
Aan: Eric Velthoven
Onderwerp: Re: MP3 file lister

Here’s a site that describes how to re-write the API function declarations so they work with 64-bit Office. Maybe you can find some clues there:

http://www.jkp-ads.com/articles/apideclarations.asp

-John


From: Eric Velthoven
Sent: Sunday, December 25, 2011 10:57 AM
To: 'John Walkenbach'
Subject: RE: MP3 file lister

Dear John,

Is there maybe another possibility to use this file ? Can I do something else ?

Regards,
Eric

Van: John Walkenbach [mailto:walkenbach@gmail.com]
Verzonden: zondag 25 december 2011 17:56
Aan: Eric Velthoven
Onderwerp: Re: MP3 file lister

Sorry, I don’t have 64-bit Office installed, so I can’t test it.

-John


From: Eric Velthoven
Sent: Sunday, December 25, 2011 9:04 AM
To: walkenbach@gmail.com
Subject: MP3 file lister

Good afternoon,

I am an unexperienced user of Excel 2010 and I wanted to try to execute the file MP3-file-lister from your site but I have got problems. I can’t use it; please see below.
Can you please adjust the macro so that I can try to use your file?



Thanks in advance for your help.

Best regards,
Eric Velthoven
Holland
 

Bijlagen

  • mp3filelister.xls
    43 KB · Weergaven: 52
Je toont op de jpg een foutmelding van een " shell32 dll " file ;)
zelf heb je een 64 bit cpu , zoek dan eens via start zoekopdracht achter die shell32.dll file of zoek eens achter een shell64.dll file en als deze aanwezig is wijzig je macro dan maar een shell64.dll .

Niet getest , maar lijkt me een beetje logicsh om geen 32.dll file te gebruiken op een 64 bit system
en anders deze boven de macro zetten ( JPK )
Code:
Private DeclareFunction SHGetPathFromIDList Lib "shell32.dll" Alias "SHGetPathFromIDListA" _
         (ByVal pidl As Long, ByVal pszPath AsString) AsBoolean

 Private Declare PtrSafe Function SHGetPathFromIDList Lib "shell32.dll" Alias "SHGetPathFromIDListA" _
         (ByVal pidl As LongPtr, ByVal pszPath As String) As Boolean
 
Beste Trucker10,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb gedaan wat u aangeeft nl. 32.dll vervangen door 64.dll maar hij blijft dezelfde foutmelding geven.

Meer heb ik niet kunnen testen omdat ik helemaal niet overweg kan met macro's.

Jammer dat u e.e.a. niet kunt testen want anders zou u misschien meteen de macro kunnen aanpassen.

Hopelijk kunt u er toch nog iets mee.

M.vr.gr.
Eric
 
IK schreef zoek eens of je een shell32 dll had op de CPU .
Dan zit er niets anders op dan op Alt F11 te drukken te kijken waar deze staat en te vervangen
Code:
Private DeclareFunction SHGetPathFromIDList Lib "shell32.dll" Alias "SHGetPathFromIDListA" _
         (ByVal pidl As Long, ByVal pszPath AsString) [COLOR="red"]AsBoolean[/COLOR]

bij U staat as Long .

deze zal je der moeten bijplaatsen
Code:
 Private Declare PtrSafe Function SHGetPathFromIDList Lib "shell32.dll" Alias "SHGetPathFromIDListA" _
         (ByVal pidl As LongPtr, ByVal pszPath As String) As Boolean
Ik had een 64 bit , maar heb hem na 2 dagen gebruik terug gedaan ( Garantie : led screen fail )
 
Hallo Trucker10,

Ondanks je pogingen mij verder te helpen kom ik helaas niet verder omdat ik, zoals ik al heb aangegeven, helemaal niets weet over macro's. Misschien dat je oplossing wel goed was. Maar ik kan het niet testen. Ik had het bestand al bijgevoegd en ik hoopte dat hierin de macro door iemand zodanig aangepast kon worden dat het bestand daarna door mij te gebruiken zou zijn.

Helaas.

Zal ik daarom de vraag dan maar op opgelost zetten, ondanks dat het probleem niet is opgelost ?

Ik zie wel of er toch nog iets mogelijk is.

In ieder geval nogmaals bedankt voor de aangeboden hulp.

M.vr.gr.
Eric
 
Ik zou mijn laptop terug hebben medio januari , blijkbaar gaan ze het scherm wisselen ( uitgepakt opgezet en bemerkt dat het scherm niet 100 % was ) geen ruil > herstel . Als er zich niemand kan over uitspreken zal je moeten wachten .
 
Heb je al een poging gedaan om deze te wisselen .
Code:
Option Explicit
' By John Walkenbach
' Maybe be distributed freely, but not sold

'API declarations

Declare Function SHGetPathFromIDList Lib "shell32.dll" Alias "SHGetPathFromIDListA" _
        (ByVal pidl As Long, ByVal pszPath As String) As Boolean

Declare PtrSafe Function SHGetPathFromIDList Lib "shell32.dll" Alias "SHGetPathFromIDListA" _
         (ByVal pidl As LongPtr, ByVal pszPath As String) As Boolean
         
Declare Function SHBrowseForFolder Lib "shell32.dll" _
  Alias "SHBrowseForFolderA" (lpBrowseInfo As BROWSEINFO) As Long  ' of deze mag blijven ??
  
Public Type BROWSEINFO
  hOwner As Long
  pidlRoot As Long
  pszDisplayName As String
  lpszTitle As String
  ulFlags As Long
  lpfn As Long
  lParam As Long
  iImage As Long
End Type
 
Hallo Trucker,

Zojuist geprobeerd. Werkt ook niet.
Ik laat de vraag nog open staan. Als je de laptop terug hebt dan zie ik wel of je er nog op terug komt.

Gr.
Eric
 
Goedemiddag,

Ik heb een mail ontvangen met de vraag of mijn probleem is opgelost.

Dit is nog niet het geval, maar er zijn nog mensen mee bezig. Vandaar dat de vraag nog niet is afgesloten.

gr.
Eric
 
Eric , ik heb de laptop sinds zaterdag namiddag terug en de eerste test die ik deed met jouw bestandje was negatief , verder heb ik er eigenlijk nog niet naar gekeken daar ik met de 64 bit ook problemen heb om mijn dvd burn software te installeren .
Ik bekijk het zeker nog eens tijdens het weekend .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan