Excel cel kleuren dmv druk op VBA knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

manoeska

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Berichten
80
Ik heb een excelbestand van personeel waarbij ik sommige cellen een kleur wil geven. Om nu te voorkomen dat er bv verschillende kleuren
rood in komen en je steeds moet zoeken naar de juiste kleur heb ik daarvoor knoppen gemaakt

Je klikt een cel aan in het bestand en drukt bv op de knop ziek. De cel zou dan rood moeten kleuren.
Druk je op VK dan zou de cel groen moeten kleuren etc...

Maar nu ben ik een leek met VBA en krijg het niet voor elkaar met de info die ik op diverse sites vind.
Wie kan mij zo simpel mogelijk de te nemen stappen uitleggen om de knoppen werkende te krijgen....:confused:

aaaa.jpg
 
Hoi,

Ik ben zelf geen VBA gebruiker (ik heb ook geen office om het even te proberen), maar dit vond ik op de office site:
Code:
Range("A1:A6").Interior.Color = RGB(200,160,35)
Bron

Voor het bepalen van welke cellen geselecteerd zijn kan je volgens meerdere sites dit gebruiken:
Code:
Selection.Address
Bron1, Bron2

Ik hoop dat het hiermee verder lukt!

MartinJM
 
kleurmarkering cellen excel

Hij doet het inmiddels, bedankt :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Visual Basic is iets anders dan Visual Basic for Applications, VBA is programmeren binnen Office applicaties. Verplaatst naar juiste sectie.
 
Maar wat gebeurt er als je verder in je werkblad bent en je knoppen niet meer zichtbaar zijn ? Telkens naar boven scrollen om op de juiste knop te drukken ?
Plaats eens een voorbeeldbestandje zodat er misschien een handiger oplossing uit de bus komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan